آریا بارون

خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای

خانه های پیش ساخته همراه پیچ و مهره ای

صنعت ساخت و ساز یکی از قدیمی ترین صنایع به حساب می آید، زیرا داشتن سرپناه یکی از اصلی ترین نیازهای انسان است. در گذشته خانه ها  فقط با استفاده از گِل و چوب ساخته می شدند و استحکام بالایی نداشتند، اما با گذشت زمان و تولید مصالح آهنی و بتنی مشکل استحکام ساختمان ها تا حدی برطرف شد.

ساختن خانه با استفاده از تیرآهن، بتن، میلگرد و… استحکام خوبی دارد، اما کمی زمان بر است. به عبارتی ساختن خانه به این روش برای شرایط بحرانی مثل زلزله و سیل، که مردم در کمترین زمان ممکن نیاز به یک سرپناه دارند اصلا مناسب نیست.

 ورود تکنولوژی و فناوری های جدید به صنعت ساخت و ساز، باعث شد تا بشر بتواند در کمترین زمان ممکن برای خود خانه بسازد. خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای یا کانکس های پیچ و مهره ای که لوازم، قطعات داخلی و خارجی آن‌ ها از در کارخانه تولید می شود و در مکان مورد نظر مونتاژ می شود، یکی از همین فناوری های جدید در صنعت ساختمان سازی است.

معرفی خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای

خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای که به نام کانکس های پیچ و مهره ای نیز شناخته می شوند، نوعی سازه  پیش ساخته شده بوده که قطعات در محل مورد نظر به کمک پیچ، مهره و اتصالات مخصوص به یکدیگر متصل می شود و قابلیت دمونتاژ شدن نیز دارد.

خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای

 برای جابجایی کانکس های معمولی به دلیل حجم زیادی که دارند، لازم است از جرثقیل و ماشین های سنگین استفاده شود. در برخی از مناطق کوهستانی و صعب العبور امکان تردد این ماشین ها وجود ندارد‌. کانکس های پیش ساخته پیچ و مهره ای به دلیل حجم کم، برای جابجایی نیاز به ماشین های سنگین ندارند و مناسب مناطقی هستند که عبور جرثقیل و دیگر وسایل نقلیه سنگین غیرممکن است.

  خانه پیش ساخته بتنی سبک

کاربرد خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای

بیشترین کاربرد کانکس ها برای سرپناه خانواده های مناطق حادثه دیده، سالن غذاخوری، نماز خانه، اتاق استراحت نیروهای کار و اتاق نگهبانی در  پروژه های ساختمانی و عمرانی است. همانطور که گفتیم کانکس های پیچ و مهره ای قابلیت دمونتاژ شدن نیز دارند، یعنی اتصالات آن را می توان مجدد از یکدیگر باز کرد. یعنی پس از اتمام پروژه می توان آن ها را به شکل اولیه بازگرداند و در پروژه های بعدی دیگر استفاده کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده از خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای می توان، برای اسکان نیروهای نظامی در مناطق صعب العبور، ساخت استراحتگاه در کوهستان برای کوهنوردان، مرکز کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده و ساخت مراکز درمانی و بهداشتی نیز کاربرد دارد.

مشخصات فنی خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای

  • بدنه این خانه ها معمولا از ساندویچ پانل به ضخامت 4 سانتی متر، ورق گالوانیزه و عایق پلی اورتان ساخته می شود.
  • اتصالات و پیچ و مهره های این کانکس های از نوع استیل و زنگ نزن است، تا در مناطق مرطوب دچار زنگ زدگی و فرسودگی نشوند.
  • در اسکلت، شاسی و کف خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای، از ناودانی سنگین 2 میلی متر و تیرآهن 14 و 16 استفاده می گردد.
  • برای درب پنجره کانکس های پیچ و مهره ای، درب و پنجره های دو جداره یو پی وی سی استفاده می شود، تا در برابر صدا، گرما و سرما عایق باشد
  • برای کف کانکس نیز معمولا از تخته های ضدآب و نسوز که 18 میلی متر ضخامت دارند و با کفپوش های پلاستیکی پوشش داده شده اند،  ساخته می شود.
  • برای تامین نور و برق مورد نیاز از سیستم سیم کشی روکار استفاده می شود.
  • وزن یک کانکس پیش ساخته پیچ و مهره ای 2*2 حدود 370 کیلوگرم است.
  خانه های پیش ساخته فلزی

مزایای خانه های ساخته پیچ و مهره ای

  • دارای قابلیت مونتاژ و دمونتاژ
  • مقاومت بالا در برابر زلزله و عدم تخریب و آوار شدن آن ها
  • سرعت بالای اجرا و نصب به دلیل آماده بودن قطعات
  • صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل عایق بودن در برابر سرما و گرما
  • حمل و نقل بسیار آسان
  • جابجایی و تغییر مکان ساده
  • ماندگاری بالا
  • قابل استفاده در مکان های صعب العبور و ارتفاعات
  • کاملا ضد زنگ و مناسب مناطق مرطوب و بارانی
  • مقاومت بالا در برابر طوفان و بادهای خیلی شدید
  • قابلیت تغییر فضا
  • قابلیت پارتیشن بندی

قیمت خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای

قیمت این نوع از خانه های پیش ساخته، به دلیل ویژگی خاص مونتاژ و دمونتاژ شدن و استفاده از اتصالات مخصوص، از خانه های پیش ساخته شده معمولی بیشتر است. قیمت این کانکس ها به قیمت مصالح ساختمانی سازنده آن، یعنی نرخ ورق گالوانیزه، ساندویچ پانل، کفپوش، درب و پنجره دوجداره، عایق پلی اورتان، ناودانی و… بستگی دارد.

قیمت خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای

برای دریافت قیمت بروز خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای می توانید با شماره 05136228814 تماس بگیرید.

سخن آخر

خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای، نوعی از کانکس ها هستند که اسکلت، بدنه و قطعات جانبی آن ها، به کمک اتصالات مخصوص، پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند. در نتیجه حمل و نقل و ساختن آن ها بسیار آسان بوده و مناسب مناطق صعب العبور است. مقاوم در برابر زلزله، جابجایی آسان، مقاوم در برابر زنگ زدگی، عایق بودن در برابر سرما و گرما از جمله ویژگی های این کانکس ها به حساب می آید. قابلیت دمونتاژ شدن یکی از مهم ترین ویژگی های این خانه های پیش ساخته شده است، چون چنین قابلیتی باعث می شود که نگهداری آن ساده باشد و از آن بتوان در مکان های مختلف استفاده کرد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *