آریا بارون

کانکس دستگاه عابر بانک (خودپرداز ATM)

کانکس دستگاه خودپرداز ATM

نظام ها و سیستم های بانکی با گذشت زمان تغییر کرده اند. در گذشته مردم برای انجام کارهای بانکی و اداری خود مجبور بودند به بانک مراجعه کنند. مراجعه به بانک ها مشکلات زیادی را در پی داشت. ترافیک شدید، صف های طولانی و طویل در بانک ها، تعداد محدود کارمندان بانک و محدودیت زمانی تنها تعدادی از مشکلات مراجعه به بانک ها برای برداشت وجه بود.امروزه افراد می توانند امورات بانکی خود را بدون مراجعه به بانک ها و گذراندن مشکلات و سختی های بسیار انجام دهند. عابر بانک ها در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز فعال هستند و می توان امورات بانکی مانند کارت به کارت، دریافت پول نقد و سایر کارهای بانکی و مالی خود را با استفاده از خودپرداز ها انجام داد. وجود فضای رقابتی بین بانک ها در سراسر کشور موجب شده تا هر بانکی تلاش کند خدمات بهتر و بیشتری را ارائه بدهد. ارائه کانکس (conex) های عابر بانک هم یکی از همین خدمات است.

خود پردازها داخل کانکس ها قرار داده می شوند. این کار مزایای بسیاری به همراه دارد. conex ها از عابر بانک ها در برابر سارقین و دزدان، آفتاب شدید در تابستان، بارش برف در زمستان و… محافظت می کنند. 

کانکس عابر بانک

چرا از کانکس خودپرداز استفاده می شود؟

ویژگی ها و خصوصیات کانکس های خودپرداز موجب شده است تا از آن ها به کرات استفاده شود. همانطور که می دانید امروزه دیگر مجبور به داشتن پول نقد در کیف پول خود نیستید و صرفا با داشتن کارت عابر بانک می توانید امورات مالی خود را انجام دهید. مزایای استفاده از کانکس ها بسیار هستند. این مزایا به شرح زیر است:

  1. امکان جا‌‌‌‌‌‌‌‌به‌جایی خودپردازها
  2. عدم نیاز به احداث شعبه های زیاد در سطح شهر و در نتیجه کاهش هزینه ها
  3. به دلیل تعداد زیاد شعب در سطح شهر، کاهش هزینه ها و ترافیک شهری را در پی خواهد داشت. 
  کانکس چیست؟

انواع کانکس خودپرداز

کانکس ها بر اساس ویژگی های خود انواع مختلفی دارند. معیارهایی که باعث می شود کانکس ها انواع مختلفی داشته باشند شامل تعداد دستگاه های عابر بانک کانکس، نوع سفارش و… است. در ادامه انواع کانکس ها را توضیح خواهیم داد.

انواع کانکس عابر بانک

 conex دستگاه عابر بانک 

هر کدام از انواع دستگاه های خودپرداز دارای ویژگی هایی هستند. این نوع از کانکس ها بسیار کوچک هستند. در واقع این مدل، کوچکترین مدل کانکس های خودپرداز است. در این خودپردازها صرفا یک دستگاه خودپرداز وجود دارد. در این کانکس ها تنها یک فضای کوچک برای تبادل هوای بیرون و داخل ، انجام تعمیرات در صورت بروز مشکل و قرار دادن پول داخل دستگاه وجود دارد. 

البته این کوچکی به معنای کم اهمیت بودن و یا نداشتن امنیت این گونه خودپردازها نیست. امنیت این خودپرداز ها بالا بوده و این کانکس ها از خودپرداز در برابر عوامل مختلفی مانند برف، باران ، آفتاب سوزان و… محافظت می کنند. 

کانکس خودپرداز بزرگ

این نوع از خودپرداز ها شباهت زیادی به بانک ها دارند. همانطور که از نام این کانکس ها مشخص است این نوع از کانکس دارای فضای بزرگی است به گونه ای که می توان در آن دستگاه های مختلفی قرار داد و بسیاری از کارهای بانکی خود را بدون مراجعه به بانک ها انجام داد. 

با استفاده از این عابر بانک ها می توان کارهایی از جمله انتقال پول، برداشت پول، بازکردن حساب و… را انجام داد. این نوع از کانکس ها دارای شکل مشخصی نیستند و می توان آن ها را در مدل ها و اقسام مختلفی تولید کرد. طراحی این کانکس ها به عواملی مانند نظر و سلیقه مشتری، سرمایه، اندازه و… بستگی دارد. 

کانکس عابر بانک بزرگ

تفاوت کانکس عابر بانک سیار و خودپرداز سیار

معمولا کانکس عابر بانک سیار را با خودرو عابر بانک سیار مترادف و یکی می دانند. اما بین این دو یک تفاوت وجود دارد. این تفاوت هم بودن یا نبودن خودرو است. کانکس های عابر بانک سیار خودرو ندارند. کاملا طبیعی است که بودن خودرو باعث افزایش هزینه تمام شده خواهد شد و خودرو های عابر بانک سیار قیمت بالاتری دارند. 

  کانکس (conex) خدمات شهری

این کانکس ها همانطور که از نامشان مشخص می شود متحرک بوده و می توان آن ها را از جایی به جای دیگر منتقل کرد. این کانکس ها دارای امکانات و ویژگی هایی از جمله لاستیک و چرخ هستند. این نوع از کانکس ها به دلیل سیار بودن و احتمال آسیب بیشتر نسبت به کانکس های دیگر مقاومت بالاتری دارند. 

قیمت کانکس Atm (خودپرداز)

کانکس ها شامل دو نوع کانکس ثابت و متحرک هستند. قیمت کانکس ها به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل ثابت یا متحرک بودن کانکس عابر بانک است.

این کانکس ها به دلیل داشتن امکاناتی از جمله چرخ، مقاوم تر بودن بدنه و… قیمت بیشتری نسبت به کانکس های خودپرداز دارند. به طور کلی هر چه امکانات و ویژگی های کانکس ها بیشتر باشد قیمت های آن ها نیز افزایش پیدا می کند.

می توانید برای اطلاع از قیمت های این کانکس ها با کارشناسان آریا بارون تماس گرفته و از قیمت ها مطلع شوید. 

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *