آریا بارون

کانکس کارگری

کانکس مدل کارگری

کانکس کارگری اصطلاحی است که برای کانکس های اسکان در پروژه های ساختمانی و عمرانی به کار می روند. دلیل اصلی استفاده از این نوع کانکس در پروژه های ساختمانی مقرون به صرفه تر بودن و کاهش هزینه های تجهیز کارگاه است. کانکس کارگری نسبت به دیگر انواع کانکس‌ها از قیمت کمتری برخوردار است چراکه برای ساخت آن از متریال های گران قیمت استفاده نمیشود یا نمای خارجی و نورپردازی خاصی ندارد.

کانکس های کارگری یا کانکس کارگاهی در چند تیپ تولید و به فروش می رسند. کانکس های گالوانیزه و تیپ نرمال که از گالوانیزه سبک برای ساخت آنها استفاده می شود. در این کانکس ها از ورق هایی با ضخامت 4/0 میل استفاده می شود. شاسی کشی با قوطی های 7 یا 9 کیلویی انجام شده و از تیر آهن ای پی 14 نیز استفاده میشود.

اسکان کارگران در پروژه های ساختمانی

تیپ دوم کانکس های تیپ اسپشیال هستند که از گالوانیزه سنگین برای ساخت آنها استفاده می شود. ورق های این کانکس ضخامتی حدود 5/0 میل داشته و شاسی کشی با پروفیل قوطی های 9یا11 کیلویی انجام میشود. تیپ سوم کانکس های تیپ اکسلنت هستند که از ساندویچ پانل ساخته می شوند. این کانکس ها بیشتر در کارگاه های مخصوص مهندسین پروژه برای پیمانکاران یا مشاور و کارفرما مورد استفاده قرار میگیرد.

مصالح مورد استفاده در کانکس 

برای ساخت کانکس مصالح متنوعی وجود دارد و رتبه بندی آنها به 3 دسته کانکس های ممتاز، کانکس های معمولی و کانکس های درجه دو و سه تقسیم می شود. مهم ترین قسمت ساخت یک کانکس زیربنا و شاسی است. معمولا برای ساخت کانکس های ممتاز از شاسی های آهنی استفاده می شود تا بتوانند ظرفیت تحمل بار بیشتری داشته باشند. در کانکس های کارگری نیازی به استفاده از کفپوش ها یا دیوارپوش های گران قیمت نیست. استفاده از پلاستیک ها و فوم های ساده برای دکوراسیون داخلی این سازه ها کفایت می کند. فضای داخلی کانکس های کارگری معمولا به صورت یکسره است و اتاق بندی خاصی ندارد.

مصالح مورد استفاده در کانکس 

مزایای کانکس کارگاهی (کارگری)

  • سرعت در تجهیز: سرعت تجهیز کارگاه بسیار بالا می باشد.
  • کاهش هزینه ها: استفاده از کانکس کارگاهی برای پیمانکار مقرون به صرفه است.
  • قابلیت جا به جایی: برای به سرانجام رسیدن پروژه گاهی مجبور به تغییر موقعیت کانکس هستیم.
  • قابلیت ضد زلزله: کانکس کارگاهی در برابر زلزله و حوادث طبیعی مقاوم است و پرسنل در هنگام شب از امنیت بالایی برخوردار هستند.
  • زیبایی و کارایی: سازه های موقتی که در محل پروژه ها از آن استفاده می شود دارای تزئینات زیادی نیستند.
  کانکس دو طبقه

کاربرد کانکس کارگری (کارگاهی)

  • پروژه های راه سازی 
  • جهت اسکان موقت کارگران 
  • در مناطق جنوبی و شرکت های نفتی برای اسکان پیمانکاران
  • پروژه های معدن و پروژه های حفاری خصوصیات کانکس کارگری

کانکس های کارگری از جمله مدل های ساده ای هستند که معمولا برای استفاده تعداد نفرات زیاد محدودیت هایی دارند. اما استحکام این کانکس ها با کانکس های دیگر تفاوتی ندارند و زیر بنا کاملا یکسان است. استفاده از مصالح درجه یک و ممتاز می تواند طول عمر محصولات را به میزان زیادی افزایش دهد. معمولا متراژی که برای این کانکس ها در نظر گرفته می شود بین 10 تا 50 متر متغیر است. سبک بودن این مدل از کانکس ها امکان حمل و نقل و جا به جایی آنها را نسبت به سایر کانکس ها ساده تر کرده است. با توجه به کم بودن امکانات این کانکس ها قیمت کانکس کارگری نسبت به سایر کانکس ها ارزان تر است.

کاربرد اصلی کانکس های کارگری در پروژه ساختمانی

بیشتر کردن عمر کانکس کارگری

برای اینکه کانکس کارگری عمر بیشتری کرده باشد و سالم بماند باید چند نکته را رعایت کنید. کانکس باید در جایی قرار بگیرد که ماشین آلات ساختمانی با آن برخورد نداشته باشند که باعث خمیدگی بدنه و آسیب به اسکلت نشود. همچنین این کانکس باید در جایی قرار بگیرد که از ریزش مصالح ساختمانی بر روی سقف آن جلوگیری شود. کانکس کارگری را بر روی سطح صاف و مستحکم قرار دهید و از قرار دادن در سطوح شیب دار خودداری کنید.

بیشتر کردن عمر کانکس کارگری

قیمت کانکس کارگری(کارگاهی)

یکی از دلایل اصلی استفاده از این نوع سازه کاهش هزینه ها است. به عبارتی قیمت کانکس کارگری نسبت به دیگر انواع کانکس‌ها کمتر است. برای اطلاع از قیمت ها و نحوه سفارش کانکس از طریق شماره های موجود در سایت آریا بارون با ما در تماس باشید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *