آریا بارون

درب‌های بدون قاب و درب‌های با فریم آلومینیوم درب سردخانه

درب‌های با فریم آلومینیوم درب سردخانه

درب فریم لس به درب‌های گفته می‌شود که در واقع نیازی به چارچوب ندارد. اما با بیان این جمله اولین چیزی که ذهن افراد می‌رسد این است که چنین چیزی چگونه امکان دارد؟ در جواب باید بگوییم که این کار ناممکن است و اصلاح فریم لس که امروزه کاربرد گسترده‌ای دارد، به درب‌هایی گفته می‌شود که چارچوب مخفی دارند و در درب سرخانه استفاده میشود .

یکی از فاکتورهای مهم در معماری و سبک مدرن، سادگی و مشخص نبودن موارد اضافی است. همین مورد گزینه خوبی برای استفاده از درب‌های بدون قاب یا فریم لِس است.

 از این نوع درب‌ها در محیط‌های مختلف با دکوراسیون‌های شیک و سبک مدرن استفاده می‌شود. در فریم آلومینیومی، چارچوب‌های آلومینیوم به‌ صورت توکار نصب شده تا درب‌های فریم لس به آنها وصل شود. بر خلاف تصور برخی از افراد این چارچوب تنها برای درب‌های آلومینیومی نیست و امکان نصب انواع درب‌ها با متریال‌های مختلف وجود دارد. اما سوالی که در اینجا وجود دارد دلیل استفاده از چارچوب‌های آلومینیومی به جای چوبی است؟

چرا فریم آلومینیومی بهتر است؟

برای ساخت چهارچوب دو نوع چوبی و فلزی وجود دارد که به دلیل مزایای مختلفی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم بیشتر افراد ترجیح می‌دهنداز فریم‌های فلزی استفاده کنند.

بافت طبیعی و زنده، تغییر فرم و همچنین تغییر در سایز چوب به دلیل انبساط و انقباضی که وجود دارد، باعث شده که افراد ترجیح دهند از آلیاژهای فلزی و آلومینیومی به‌خصوص در مکان‌های که رطوبت وجود دارد بیشتر استفاده کنند.

در درب‌های که از چارچوب آلومینیوم استفاده می‌شود این قابلیت وجود دارد که گرما را به‌خوبی به خود جذب کنند. اما مشکلی که این جا وجود دارد این است که باعث هدررفتن حرارت می‌شود. به همین دلیل برای جلوگیری از هدررفتن گرما، از عایق‌های حرارتی استفاده می‌شود.

  گسکت دوبل (لاستیک هوابندی دور درب سرد خانه)

 جنس این عایق‌ها از چوب ساخته شده و دلیل این کار این است که چوب در مقایسه با فلز رسانایی ضعیفی دارد. همین امر باعث ازدست‌ندادن انرژی می‌شود. از معایب این فریم می‌توان به مواردی همچون قیمت بالای آن نسبت به فریم‌های چوبی و عدم انعطاف فریم آلومینیوم اشاره کرد. فریم لس‌ها در ابعاد 95 در 215 حالت استاندار تولید می‌شود. اما حداقل عرض 65 و حداکثر در 110 سانتی‌متر می‌توان برای آن در نظر گرفت.

سخن آخر

فریم لس‌‌ها که به درب‌های بدون چهارچوب معروف هستند، قابلیت اجرا در مکان‌های مختلف را دارند. این درب که بسیار خلاقانه طراحی شده با محیط به‌ هم‌ چسبیده و درب عنصری جدا و در معرض دید قرار نمی‌گیرد. طراحان و افراد با توجه‌ به سلیقهٔ که دارند، می‌توانند رنگ‌های مختلفی را برای آن در نظر بگیرند. شما میتوانید برای مشاوره در این زمینه با شرکت آریا بارون توس مشاوره بگیرید.

همچنین این نوع طراحی برای افرادی که به دنبال سبک کلاسیک و ساده و حذف موارد اضافی هستند گزینه بسیار مناسبی است. افراد به انتخاب خود از چارچوب‌های فلزی و چوبی استفاده می‌کنند. از جمله مزیت درب‌هایی با فریم‌های آلومینیوم می توان به مواردی همچون مقاومت در برابر رطوبت، جذب گرما و سفارش در ابعاد مختلف اشاره کرد.

توجه داشته باشید که در هنگام نصب افراد، انتخاب می‌کنند که درب روبه‌ جلو یا عقب باز شود. در آخر می‌توان به بهترین زمان برای اجرا اشاره کرد که مناسب‌ ترین زمان پس از پایان کار کف‌سازی و نازک‌ کاری نهایی است. 

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *