آریا بارون

اهرم نجات درب سردخانه

اهرم های نجات درب سردخانه

 در کنار پیشرفت و به‌کارگیری تکنولوژی در تمامی بخش‌های صنعت، وجود اهرم‌های و وسایل با قابلیت دسترسی راحت مانند اهرم نجات جزو لاینفک در تجهیزات پررونق تکنولوژی است. زیرا باید در کنار استانداردهای بالای دستگاه‌ها به نکات ایمنی و امنیتی آنها برای افراد توجه نمود. بر اساس نکات ایمنی اعلام شده توسط سازمان استاندارد و نیز سازمان آتش‌نشانی در بخش و گروه نجات در کنار رعایت کلیه استانداردها می‌بایست نکات مهم امنیتی برای کاربران ایجاد و رعایت گردد. توجه به این نکته که هر دستگاه صنعتی یک ضریب ایمنی و یک ضریب حادثه در صنعت به خود اختصاص داده است.

در بسیاری از محصولات که دارای فضای بزرگ و بسته که امکان حضور انسان در آن وجود داشته باشد، رعایت نکات امنیتی و ایمنی بسیار مورد اهمیت است. در هر فضای بسته صنعتی نیاز به مسیر و راهکاری دارد که اگر فردی در درون محفظه گیرافتادن باشد، امکان یافتن مسیری برای خروج یا توسط وسیله‌ای جهت برقراری ارتباط با خارج از محفظه بسته را داشته باشد.

سؤال اصلی این است که چرا هنوز اهرم‌های نجات دستی در اکثر محوطه‌های بسته وجود دارد؟ و چرا هنوز در عصر تکنولوژی و فناوری هنوز اهرم‌های نجات دستی تعبیه خواهد می‌شود؟

 اهرم نجات یکی از بخش‌های مهم در نجات و حفظ ایمنی افرادی است، زیرا ممکن است بنا بر حادثه و یا اشتباه فرد درون فضای بسته گیر بیفتد. اهرم نجات به‌عنوان تنها فرصت نجات فرد از درون محفظه خواهد بود. اکثر سردخانه‌ ها دارای اهرم نجات هستند تا بتوان توسط آن قفل‌های اصلی درب را جهت خروج از فضای بسته ایجاد نماید.

  یراق‌آلات درب سردخانه

 مسیری که به‌صورت دستی باز خواهد شد تا باعث ایجاد اطمینان خاطر و ایمنی بیشتر در استفاده از محفظه‌های بسته خواهد بود. این اطمینان خاطر به این دلیل است که فرد از درون محفظه این امکان را داشته باشد که مسیر خروج را با اهرم‌های دستی باز نماید. نقش این اهرم‌ها برای نجات افراد بسیار مهم و ضروری است.

اهرم‌های نجات تعبیه شده در درون سردخانه‌ها به این دلیل است که بنا بر حادثه‌ای، فردی در درون سردخانه حبس گردد، می‌تواند به‌صورت دستی از طریق اهرم نجات فرصتی برای باز نمودن درب جهت نجات خود و افراد دیگر را خواهد داشت. شرکت آریا بارون نیز در درب سردخانه خود یک اهرم نجات تعبیه نموده که به‌راحتی فقط با کشیدن اهرم نجات قفل آزاد خواهد شد. فردی که درون محفظه گیر افتاده باشد از این طریق قفل را بازکرده و از درون محفظه خارج می‌شود. ایجاد و حفظ اطمینان از امنیت و ایمنی کامل دستگاه‌ها برای شرکت از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

شرکت آریا بارون برای امینت بیشتر و نیز رعایت استاندارهای لازم اهرم‌های دستی قابل‌دسترسی از داخل محفظه‌های بسته خود مانند سردخانه‌ها تعبیه و در دسترس از داخل برای افراد دچار مشکل شده قرار داده است. زیرا به هر دلیلی فردی در داخل فضای بسته محفظه‌ها گیر بیفتد، با خیال راحت می‌تواند از اهرم دستی مسیر نجات خود را باز نماید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *