آریا بارون

جنس ورق رویه و زیره

جنس ورق رویه و زیره درب سردخانه

مهم‌ترین بخش که می‌تواند در میزان قیمت نهایی دستگاه و محفظه‌ها تأثیر بگذارد انتخاب جنس ورق‌های رویه و زیره در بدنه و درب سردخانه هاست. میزان ضخامت ورقه‌ها و یا تعداد لایه‌های بکار رفته هر ورق متناسب با کاربرد دستگاه بر روی قیمت نهایی تأثیرگذار است. نکته مهم و قابل‌توجه به‌کاربردن محفظه‌هایی جهت نگهداری هوای سردوگرم، نیاز است که جنس ورقه‌های بکار رفته در دیوار و کف محفظه‌ها از ورق‌های گالوانیزه پیش رنگ شده یا آلوزینک یا آلومینیوم پیش رنگ شده و یا استیل باشد. در شرکت آریا بارون باتیم متخصص و حرفه تمام این محاسبات با توجه به کلیه استاندارهای داخلی و خارجی قابل طراحی و ساخت است.

چرا به‌کارگیری ورق گالوانیزه و یا آلوزینک در محفظه‌های سردخانه حایز اهمیت است؟

ورقه‌های آلوزینک یکی از انواع ورق فولاد آلیاژی است. در بازار و صنعت ورق آلوزینک به نامه‌های مختلفی خوانده می‌شود. در حقیقت ورق یک فلز گالوانیزه است که با یک لایه از ماده روی سطح آن پوشانده شده است.

ورق‌های گالوانیزه به دلیل وجود پوشش ضدزنگ در لایه خروجی‌شان مانع از زنگ‌زدگی و یونیزه شدن ورق‌ها شود. در نتیجه استفاده از این نوع ورق در صنایع مختلف بسیار مورداستفاده است.

علت به‌کاربردن این جنس ورق این است که از بروز هرگونه مشکل جهت نشست از درون به برون و بالعکس جلوگیری نماید. مهم‌ترین نکات در حفظ و رعایت نکات استاندارد داخلی، رعایت استانداردهای اروپایی   CE نیز است. جنس این ورقه‌ها متناسب با دستگاه مورداستفاده در سردخانه یا گرم‌خانه‌ها متفاوت است. از ترکیب دو ورق گالوانیزه و آلوزینک مقاومت ورق رویه و زیره دستگاه و درب‌ها تهیه می‌گردد، زیرا بتواند مقاومت در برابر تغییر دما و نیز برخورد هر نوع مادهایی را داشته باشد.

  انواع درب سردخانه‌ ای

جنس ورقه‌ها رویه و زیره بر اساس کارایی و نیز متناسب با مواد نگهداری شده در درون محفظه‌ها انتخاب می‌شود. به این نکته باید دقت شود که جنس ورق‌ها بر اساس مجاورت با محیط اسیدی یا بازی نیز متفاوت و قابل تغییر خواهد بود، زیرا باید استاندارهای ایمنی و امنیتی آن به‌دقت رعایت گردد. حرارت و رطوبت زیاد نیز دو عامل دیگری است که بر روی جنس ورق‌های به‌کاررفته در رویه و زیره بسیار موردتوجه و جهت حفظ ایمنی و امنیت مورد مطالعه است.

ضخامت ورقه‌ها و همچنین عرض مفید هر یک از آنها برای هر بخش متفاوت است. اما طول هر یک از ورقه‌ها بسته به‌دلخواه و فضای مورداستفاده قابل انتخاب است. ضخامت و عرض مفید هر ورق باید بر اساس استاندارهای مورد تأیید و نوع طراحی دستگاه انتخاب شود.

در بسیاری از مواقع مدل و ضخامت ورقه به‌کاررفته می‌تواند بر اساس کاربرد محفظه متغیر باشد. یک تیم حرفه‌ای و مجرب در تلاش هستند که با معیارهای بروز و استاندارهای جهانی دست به طراحی و ساخت دستگاه متناسب با کاربرد آن بزنند. لازم به ذکر است بر اساس استاندارهای جهانی به‌کارگیری این ورق‌ها به‌عنوان ورقه‌ای اصلی و مطمئن مورد تأیید است. ورقه‌ای گالوانیزه و آلوزینک از پیش رنگ شده با رنگ‌های متفاوت ارائه می‌شود که علاوه بر مقاومت به شما فرصت استفاده از رنگ‌ها برای بخش‌های مختلف را می‌دهد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *