آریا بارون

آشنایی با انواع حمام پیش ساخته

تصویر حمام پیش ساخته

حمام پیش ساخته چه مشخصاتی دارد؟ حمام پیش ساخته چیست؟ آیا با انواع حمام پیش ساخته و کاربرد آن‌ها آشنایی دارید؟ 

یکی از سازه‌های پیش ساخته، حمام است که در بسیاری از کشورها تولید می‌شود. این نوع سازه هزینه کمی را در برمی‌گیرد و در سریعترین زمان ممکن نصب می‌شود.

حمام پیش ساخته به علت مزایایی که دارد این روزها استفاده از آن در حال گسترش بوده و به دلیل مقاومت بالا در برابر حوادث و امکان جابجایی راحت با استقبال زیادی مواجه شده است.

با ساخت حمام پیش ساخته در هزینه‌های خود می‌توانید صرفه جویی کنید. زیرا حمل و نقل آن نیز بسیار آسان بوده و به همین خاطر جایگزین حمام‌های سنتی شده است.

این نوع سازه در نوع‌های مختلفی تولید می‌شود که به صورت چند چشمه، تک چشمه، به صورت راهرودار، بدون راهرو همچنین همراه با سرویس بهداشتی در بازار موجود است.

در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع حمام پیش ساخته و کاربرد آن‌ها به صورت کامل آشنا شوید.

حمام پیش ساخته چیست؟

این سازه که با ساندویچ پانل ساخته می‌شود به عنوان جایگزین حمام سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حمام‌ها بهترین مزیتی که دارند این است که سرعت ساخت آنها بسیار بالا و در هر مکانی که بخواهید به راحتی نصب خواهند شد. 

در ساخت ساختمان‌ها به صورت سنتی باید متحمل هزینه‌های بسیار زیاد و پیدا کردن نیروی کار انسانی شوید. اما این روزها با آمدن این کانکس‌ها در هر جایی می‌توانید بدون دردسر ساختمان مورد نظر را با طراحی دلخواه خود بسازید و در هر مکانی هم که حمام وجود ندارد به سادگی کانکس حمام را  نصب کنید.

  ساختمان پیش ساخته مونتاژ در محل بهتر است یا مونتاژ در کارخانه؟

این نوع حمام به صورت پیش ساخته، قطعات آن در کارگاه‌های کانکس سازی تولید می‌شود و در محل مورد نظر آن را مستقر می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم حمام پیش ساخته کاهش هزینه‌ها در هنگام ساخت و ساز است. 

انواع حمام پیش ساخته

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم کانکس حمام انواع مختلف و ویژگی‌های متفاوتی دارد که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت.

حمام پیش ساخته تک چشمه:

به یک واحد سازه و یا کانکس، حمام پیش ساخته تک چشمه گفته می‌شود که یک نفر فقط می‌تواند در آن حمام کند. این نوع حمام‌ها هم به صورت راهرودار و هم  بدون راهرو تولید می‌شوند.

در حمام بدون راهرو تجهیزات آن در بیرون کانکس نصب می‌شود. اما در حمام راهرودار امکانات آن شامل: روشویی، رختکن و… است که در راهرو آن قرار می‌گیرد.

حمام پیش ساخته چند چشمه:

کانکس حمام چند چشمه از چند حمام تک چشمه که در کنار یکدیگر نصب می‌شوند تشکیل شده است. این حمام هم مانند حمام تک چشمه به صورت راهرودار و بدون راهرو ساخته می‌شود.

درب حمام بدون راهرو به بیرون باز خواهد شد و جایی برای قرارگیری تجهیزات وجود ندارد. اما در حمام راهرودار فضایی را برای قرار دادن تجهیزات اختصاص می‌دهند. در این سازه‌ها امکان ساختن فضای کوچکتر هم وجود خواهد داشت.

کانکس حمام مشترک:

در حمام پیش ساخته مشترک، مجموعه سرویس بهداشتی در فضای داخلی حمام جای دارد. امکان ساخت سرویس بهداشتی پیش ساخته در حمام تک چشمی و چند چشمی هم وجود دارد و می‌توان علاوه بر تجهیزاتی مانند رختکن، روشویی و آینه، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی را هم نصب کرد.

  معایب خانه های پیش ساخته

موارد استفاده از حمام پیش ساخته

در چه مواقعی از حمام پیش ساخته باید استفاده کرد؟ در حال حاضر به علت تقاضای روز افزون برای ساخت کانکس و هزینه پایین آن نسبت به ساخت ساختمان‌های سنتی دیگر کمتر کسی به سراغ مصالح ساختمانی گران قیمت می‌رود. در این میان استفاده از حمام پیش ساخته در موارد خاص به یک ضرورت تبدیل شده است.

بیشترین استفاده از این حمام‌ها در پروژه‌ها کارگاه‌های عمرانی بوده که در مدت زمانی که نیروهای انسانی در این پروژه‌ها به فعالیت مشغول هستند باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند که با دستور کارفرما کانکس‌هایی برای این منظور نصب می‌شوند که حمام پیش ساخته یکی از آن‌ها خواهد بود. 

یکی دیگر از موارد استفاده از کانکس حمام در مناطق زلزله زده است. برای اینکه زلزله زدگان را در سریعترین زمان ممکن اسکان دهند، استقرار کانکس یکی از ضروری‌ترین کارها خواهد بود.

حمام پیش ساخته و سرویس بهداشتی نیز به صورت جداگانه در این مناطق قرار داده می‌شود که به صورت اشتراکی مردم از آن استفاده می‌کنند.

در سواحل دریا هم یکی دیگر از موارد استفاده از این حمام‌های پیش ساخته است. در کنار دریا نبود دوش و حمام به یک چالش تبدیل شده بود که با کانکس حمام این مشکل برطرف شد. در سواحل شلوغ برای راحتی مردم این حمام‌ها را نصب کرده‌اند تا بدون نگرانی بتوانند دوش بگیرند.

ویژگی‌های حمام پیش ساخته

  • جنس درب و پنجره آن از آلومینیوم است.
  • بدنه حمام پیش ساخته از فوم پلی اورتان ساخته شده است.
  • تمام اتصالات آن به صورت ممتد جوش خورده است.
  • پوشش کف حمام فایبرگلاس و قابل شستشو است.
  • جنس بدنه خارجی گالوانیزه سینوسی
  • دوش تلفنی در تمام حمام‌ها
  • دارای سیم کشی، تهویه، لوله کشی مناسب
  • جنس نمای بیرونی پی وی سی یا کامپوزیت است.
  • سازگار با شرایط آب و هوایی
  • در برابر حوادث طبیعی از مقاومت بالایی دارد.
  خانه پیش ساخته چوبی

قیمت حمام پیش ساخته

برای ساخت و ساز اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید به دنبال ساختمان‌های پیش ساخته باشید که کانکس حمام نیز یکی از آن‌ها است. یکی از مزایای استفاده از حمام پیش ساخته عدم تخریب آن بوده و بارها و بارها می‌توانید از آن استفاده کنید و حتی هنگام جابجایی نیز آن را به مکان جدید انتقال دهید.

در تعیین قیمت حمام پیش ساخته عوامل مختلفی تاثیر دارند که مواد اولیه، محل نصب، ابعاد، نوع حمام و… از این جمله خواهد بود. مثلا‌ً ابعاد حمام زمانی که به خاطر امکاناتی که در آن قرار می‌دهند بزرگتر باشد مطمئناً بر روی قیمت آن تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

برعکس این قضیه هم وجود دارد یعنی زمانی که ابعاد این سازه کمتر باشد هزینه آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

تصاویر حمام پیش ساخته

 

جمع بندی

کانکس حمام یا حمام‌های پیش ساخته این روزها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در بسیاری از موارد از آن‌ها استفاده می‌شود. زیرا ساخت این سازه‌ها مقرون به صرفه بوده و به راحتی نیز قابل جا‌به‌جایی هستند.

در این مقاله شما را با انواع حمام‌های پیش ساخته و کاربرد آن‌ها آشنا ساختیم. اگر قصد خرید کانکس حمام را دارید می توانید سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید و راهنمایی‌های لازم را جهت خرید این محصول دریافت نمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. شرکت آریا بارون توس با سال‌ها تجربه در زمینه ساخت سازه‌های پیش ساخته و تولید مصالح ساختمانی نوین جز یکی از برترین برندهای تولیدی کشوری در زمینه محصولات پیش ساخته از قبیل ساختمان پیش ساخته، حمام پیش ساخته و… شناخته می‌شود. 

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *