آریا بارون

معرفی بهترین کارخانه‌های سوله سازی

تصویر سوله در حال ساخت

بهترین کارخانه‌های سوله سازی در کشور کدام‌ها هستند؟ 

سوله در اصل به سازه‌های فلزی گفته می‌شود که بر اساس محاسبات فنی طراحی می‌شود. ساختمان سوله سازه‌های فولادی از پیش مهندسی شده هستند که برای کاربردهای مختلفی همچون: کارخانه‌ها، اسکلت ساختمان، انبارها، مرغداریها، آشیانه‌های هواپیما، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، سالن‌های پرورش قارچ، گاراژ و … استفاده می‌شوند. 

تمامی دیوارها و اجزای اصلی این ساختمان‌ها از ستون‌های فولادی ساخته شده‌اند که توسط پیچ و مهره‌های محکم و جوشکاری به هم متصل می‌شوند. اسکلت اصلی این ساختمان‌ها از ساخمان‌های سنتی سبک‌تر و البته ایمن‌تر نیز هستند.

ستون‌ها و دیوار سوله‌های فلزی فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند که همین امر می‌تواند فضای بیشتری را به نسبت ساختمان‌های سنتی و بتنی به شما بدهد. در ادامه نیز با ما همراه باشید تا شما را با انواع سوله، مزایا و بهترین کارخانه سوله سازی آشنا کنیم.

سوله سازی

نوع سوله و کیفیت مصالح مورد نیاز می‌تواند بسته به هدف شما از ساخت و ساز بسیار متفاوت باشد. ذخیره سازی و حفاظت کافی برای مراقبت و نگهداری از دارایی‌های شما بسیار حائز اهمیت است.

ابعاد و استحکام لازم به میزان امنیت موردنیاز برای شما بستگی دارد. سوله سازی در واقع روشی جدید برای ساخت ساختمان است که به طور گسترده‌ای برای مقلصد مختلف کاربرد دارد. ستون‌های فولادی به عنوان عضو اصلی باربر عمل کرده و قسمت اصلی ساختمان است.

مزایای سوله‌های فولادی

این سازه‌های فولادی در بخش‌های صنعتی و غیر صنعتی کاربردهای فراوانی دارند. مزیت‌ها و ساختار آن سبب ایجاد چنین کاربردهایی نیز شده است. در زیر نیز به برخی از مزایای ساخت سوله فلزی اشاره شده است.

  • سوله‌های فولادی برای ساخت انواع ساختمان‌ها چه به صورت یک طبقه و چه به صورت چند طبقه مناسب است.
  سوله دست دوم

 

  • فرآیند ساخت سریع و آسان: ساخت ساختمان‌ها با سوله های فلزی طول پروسه ساخت را بسیار کوتاه می‌کند. زیرا تمامی اجزا در کارخانه سوله سازی ساخته شده و در محل مورد نظر فقط مونتاژ اجزا صورت می‌گیرد. در نتیجه در زمان شما صرفه جویی خواهد شد. 

 

  • استحکام و عمر طولانی: از آنجا که سوله‌های فلزی معمولاً از فولاد ساخته می‌شوند، دارای عمر طولانی و از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند. استفاده از این ساختمان‌ها در هر نوع آب و هوایی مناسب است زیرا در مقابل انواع بادهای شدید، برف و باران، زلزله و … نیز بسیار مقاوم است. 

 

  • هزینه مناسب: درصورتیکه بخواهید ساختمان یا سالن مورد نظر خود را به روش سنتی و با استفاده از مصالح بتنی بسازید بسیار زمانبر و مهمتر از همه پرهزینه‌تر خواهد بود. .
  • یکی از نقاط قوت این سازه‌ها مقرون به صرفه بودن آن‌هاست. شما با کمترین مصالح موجود مقاوم‌ترین ساختمان را خواهید ساخت و در یک کلام می‌توان گفت که سوله‌های فلزی جایگزینی اقتصادی برای ساختمان‌های بتنی هستند.

 

  • دوستدار محیط زیست: سوله‌های فلزی کاملاٌ محافظ محیط زیست هستند و به راحتی درصورت تخریب آن می‌توان تمامی قطعات را بازیافت و یا برای مصارف دیگر استفاده نمود.
  • این در حالیست که ساختمان‌های بتنی دارای ضایعات و پسماندهای بسیاری برای محیط زیست‌اند و مواد به کاربرده شده در آنها دوباره قابل استفاده نخواهند بود. 

 

  • با ساخت سوله‌های فلزی بیشترین میزان ذخیره سازی در هر متر مربع را خواهید داشت. طراحی و نوع مواد به کار رفته برای ساخت آن این اجازه را به شما می‌دهد که از 100% فضای موجود خود استفاده کنید.
  سوله چیست؟

بهترین کارخانه‌های سوله سازی 

نوبتی هم باشد نوبت این است که با منبع اصلی یعنی کارخانه‌های سوله سازی آشنا شوید. در ادامه همچنان با ما بمانید تا با برترین کارخانه‌های سوله سازی آشنا شوید.

کارخانه سوله سازی لاهیج سوله (lahijsouleh)

کارخانه سوله سازی لاهیج سوله از قدیمی‌ترین کارخانه‌های سوله سازی در کشور عزیزمان است که از ابتدا فعالیت خود را با جوش قطعات فلزی به هم آغاز نمود. این کارخانه مجوز آغاز فعالیت صنعتی خود را به صورت حرفه‌ای را در سال 1382 دریافت نمود.

لاهیج سوله در شمال ایران و در ورودی شهر لاهیجان قرار گرفته است. این کارخانه سوله سازی انواع خدمات ساخت اسکلت فلزی، ساخت سوله‌های بزرگ و صنعتی، خدمات نصب و تجهیزات استقرار سازه و برش و دریل کاری CNC را ارائه می‌دهد.

کارخانه سوله سازی متال تهران (metaltehran)

شرکت سوله سازی متال تهران یکی از شرکت‌های تولید کننده در این زمینه است که توانسه خدمات متفاوتی را به نسبت رقبای قبلی ارائه بدهد. این کارخانه سوله سازی بیش از 25 سال سابقه کاری دارد و واقع در شهر رباط کریم انواع خدمات ساخت سازه‌های فلزی و مدرن را ارائه می‌دهد.

کارخانه سوله سازی جهان سوله (jahansoleh)

شرکت سوله سازی جهان سوله یکی از کارخانه‌های سوله سازی مطرح در استان اصفهان است که از سال 1386 فعالیت خود را در این زمینه آغاز نمود.

خدمات ارائه شده توسط سوله سازی جهان سوله شامل: ساخت و طراحی سوله‌های صنعتی، خرید و فروش سوله‌های دست دوم، ساخت و نصب انواع جرثقیل سقفی، طراحی و اجرای فنداسیون سوله و گارانتی و خدمات پس از فروش برای کلیه محصولات شرکت است.

  مهم‌ترین اجزای سوله

کارخانه سوله سازی بانک سوله ایران (sooleiran)

کارخانه سوله سازی بانک سوله ایران یکی از معتبرترین شرکت‌های سوله سازی در کشور عزیزمان است که از سال 1380 فعالیت خود را آغاز و تا کنون 550 کارخانه سوله سازی را راه اندازی کرده است.

از جمله خدمات بی‌نظیر در این شرکت می‌توان به خرید و فروش انواع سوله‌های نو و دست دوم در سراسر ایران، نصب و اجرا و پیاده سازی و ساخت انواع سازه‌های اسکلت فلزی، طراحی و ساخت انواع سازه‌های فضا کار و سبک و پیش ساخته، ساخت سوله‌های گلخانه‌ای و صنعتی و ورزشی و نصب و اجرای اسکلت‌های آماده تحویل فوری اشاره کرد.

ما نیز در آریا بارون با استفاده از بهترین متریال موجود سعی بر جلب رضایت مشتریان داریم.

انواع سوله فلزی

  • سوله سبک یا قوسی
  • سوله تیر ورق یا سنگین 
  • سوله UBM
  • سوله دست دوم 

سوله‌های سبک که به آنها اصطلاحاً سوله‌های خرپایی هم گفته می‌شود دارای مهندسی بسیار حساس و دقیقی است که توسط مهندسین و نرم افزارهای مختص این کار طراحی می‌شوند. این سوله‌ها به سوله‌های ارزان قیمت نیز معروف‌اند، زیرا از مقدار فولاد کمتری برای ساخت آن استفاده می‌شود.

ساخت این نوع سوله کار هر کسی نیست و تنها کاخانه‌های سوله سازی با تجربه و ماهر توانایی ساخت آن را دارند. در این سوله‌ها می‌توان انواع جرثقیل‌های سقفی در تناژ بالا را نصب و استفاده کرد. 

در سوله‌های سنگین که از تیرهای آهنی ساخته می‌شود به قدیمی‌ترین نوع سوله مشهور‌اند. در این نوع سازه برای استحکام بیشتر از ستون‌های فولادی سنگین بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرد به همین دلیل از گران‌ترین نوع سوله‌های فلزی نیز هستند. 

  سوله چیست؟

سوله‌های UBM نیز از جدیدترین روش‌های ساخت سوله در سال‌های اخیر توسط کارخانه‌های سوله سازی در ایران است. در این نوع سوله از ورق‌های گالوانیزه به جای فولاد استفاده شده است. ورق‌های برش داده شده توسط دستگاه‌های مخصوص همزمان در حین برش به هم دوخته خواهند شد و شکل مورد نظر را ایجاد می‌کنند.

این سوله‌ها به شکل قوس و تونل مانند ساخته می‌شوند. از آنجا که از ستون‌های فولادی در این نوع سازه خبری نیست هزینه‌های نهایی نیز بسیار کمتر خواهد بود.

از معایب این نوع سوله‌ها عدم استفاده آنها برای محیط‌هایی همچون مرغداری و دامداری است. 

سخن آخر

سوله‌های فلزی ساخته از مواد و مصالحی هستند که با محیط زیست سازگارند، نصب آسان و راحتی دارند و از همه مهم‌تر زمان ساخت و ساز و تخریب آنها کم‌ترین میزان تأثیر را بر محیط اطراف دارد. با استفاده از سوله‌های فلزی می‌توانید اتلاف مواد و هزینه‌های خود را کاهش دهید. از این نوع سازه‌ها می‌توانید جهت ساخت انواع ساختمان‌ها در صنایع مختلف استفاده کنید. 

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *