آریا بارون

سوله دست دوم

عکس یک سوله بزرگ دست دوم از نمای داخلی سوله

سوله های دست دوم دارای چه ویژگی هایی هستند؟ آیا با انواع این سوله ها و مزایای آن ها آشنایی دارید؟ در هنگام خرید سوله دست دوم باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را به صورت کامل بیابید.

سوله های دست دوم به دو بخش اصلی تقسیم بندی خواهند شد: سوله های استاندارد و سوله های غیر استاندارد که در ادامه به معرفی هر کدام از این دسته ها خواهیم پرداخت.

سوله های دست دوم استاندارد

همانطور که اشاره شد سوله های دست دوم به دو بخش اصلی استاندارد و غیر استاندارد تقسیم بندی خواهند شد. سوله های استاندارد، به سوله هایی گفته می شود که در هنگام تخریب سالم و به صورت کاملا ً استاندارد از هم جدا شده اند.

این نوع سوله ها اغلب سوله های دپو شده ای هستند که برای ایجاد سوله های بزرگتر یا تغییر کاربرد زمین تخریب شده اند.. دپو کردن به عملی گفته خواهد شد که سوله به صورت کامل باز شده و در یک مکان قرار می‌گیرد تا با قیمت مناسب تری به فروش برسد.

سوله دست دوم دپو شده سالم و استاندارد

سوله های دست دوم غیراستاندارد

سوله های غیراستاندارد به سوله هایی می‌گویند که اسکلت، کابل کشی های آن و البته دیوار کانکس ها همه به صورت دست دوم هستند و حالت غیراستاندارد دارند. این نوع از سوله امکان دارد که آسیب های احتمالی زیادی به کارفرما وارد نماید.

همان طور که احتمالا بدانید در ساخت سوله ها از ورقه های آهنی متناسب با سوله استفاده خواهد شد. اما اگر از ورقه های نازک و مواد درجه سه در ساخت این سازه ها استفاده شود این امکان وجود دارد که با کوچکترین طوفان و یا وزش باد خسارت جبران ناپذیری را برای خریدار به وجود آورد.

سوله دست دوم با کابل کشی و دیوار غیر استاندارد

ویژگی های سوله دست دوم

همانطور که می دانید سوله ها دارای ویژگی های خاص خود هستند که باید در هنگام خرید به آن ها توجه داشت. در ادامه شما را با برخی از ویژگی های سوله دست دوم آشنا می سازیم تا در هنگام خرید انتخاب درست و دقیق را داشته باشید.

  سوله چیست؟

سوله دست دوم

از جمله مواردی که باید در هنگام خرید سوله های دست دوم در نظر بگیرید ابعاد و اندازه آن ها است. باید بدانید دقیقاً سوله ای که می خواهید خریداری کنید دارای چه ابعادی باشد و طول، عرض و ارتفاع ن را به صورت دقیق مشخص کنید. زیرا اگر به این نکته توجه نکنید ممکن است هزینه ایی چند برابر بیشتر از یک سوله جدید برای تان به بار بیاورد.

وزن سوله دست دوم

به وزن سوله توجه کنید، زیرا باید سوله را با توجه به مترمربع خریداری نمایید. توجه داشته باشید که سوله نباید سنگین باشد به همین دلیل شما باید قواعد سبک سازی در ساخت سوله را در نظر بگیرید.

کیفیت سوله های دست دوم

کیفیت سوله در هنگام خرید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سوله باید پوسیده و زنگ زده نباشد و مدت زمان استفاده بهینه از آن را در هنگام خرید در نظر بگیرید.

اتصالات مربوط به سوله دست دوم

در هنگام خرید سوله دست دوم شما باید نوع اتصالات را چک کنید. زیرا سوله ها دارای پیچ و مهره هایی هستند که باید قبل از خرید، آن ها را به دقت بررسی کنید و ببینید این پیچ و مهره ها زنگ زده، هرز و خراب نشده باشند.

دقت داشته باشید که پیچ و مهره هایی که خراب و زنگ زده هستند با توجه به این که کارایی خوب خود را از دست داده اند، برای نصب به نیروی انسانی نیاز دارند و از لحاظ هزینه به صرفه نیست. به همین دلیل استفاده از پیچ و مهره های جدید بهتر خواهد بود.

  معرفی بهترین کارخانه‌های سوله سازی

محل قرار گیری سوله دست دوم

در بسیاری از مواقع دیده شده که فرد بدون توجه به محل قرارگیری سوله دست دوم یا بدون در نظر گرفتن شرایط جوی، آب و هوایی و زلزله خیز بودن منطقه، اقدام به خرید سوله دست دوم می‌کند و در نهایت با خسارات جبران ناپذیری روبرو می شود.

در نتیجه این نکته را حتما در نظر داشته باشید که به طور مثال در مناطقی که آب و هوای مرطوب و خشکی دارد، سوله های دست دوم محکم که عمر مفید خود را از دست نداده اند خریداری کنید تا دچار مشکلات نشوید.

هزینه حمل و انتقال سوله

هزینه باربری این نوع سازه ها کم نیست پس سعی کنید این هزینه ها را در محاسبات خود قرار دهید. اگر فکر می‌کنید هزینه حمل و نقل سوله دست دوم به صرفه نیست و می‌توانید یک سوله جدید را خریداری کنید.

ویژگی هایی که در خرید سوله دست دوم اهمیت دارد

درب سوله دست دوم

  • سوله های دست دوم مزیت های زیادی دارند که از مهم ترین آن ها قیمت این نوع سازه ها نسبت به سوله های تازه است. این سوله ها از قیمت کمتری برخوردار هستند و به نفع کارفرما می‌باشند. زیرا کارفرما دیگر به دنبال ساخت و دردسرهای سوله جدید نیست.
  • نکته دیگر آماده بودن ساختار و اسکلت سازه است. زیرا دیگر نیاز زمان زیادی برای ساخت سوله ندارید و پروژه ایی را که در دست دارید با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

سوله های دست دوم انواع متفاوتی دارند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

سوله های دست دوم آماده تحویل در محل

این نوع از سوله ها به این شکل هستند که کارفرما می‌خواهد کار و حرفه خود را تغییر دهد. در نتیجه سوله و زمینی که سوله در آن قرار گرفته است را به فروش می رساند. به این نوع سوله، سوله دست دوم آماده تحویل می‌گویند.

  مهم‌ترین اجزای سوله

سوله دست دوم آماده برای بارگیری

برخلاف نوع اول، در این نوع سوله فروشنده تنها قصد فروش سوله را دارد. در این حالت شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند اقدام به دپو کردن سوله کرده و آن را جهت فروش به انبار منتقل می‌نمایند.

قیمت سوله دست دوم

سوله ها سازه های بسیار بزرگی هستند و با توجه به این که در آن ها تعداد زیادی از افراد و نیروی انسانی، همچنین وسایل و محصولات مختلف وجود دارد باید از کیفیت ساخت استاندارد و مطلوبی برخوردار باشند در غیر این صورت ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به بار بیاورند.

برای خرید این نوع سازه هیچ وقت بدون داشتن اطلاعات کافی وارد عمل نشوید و سعی کنید از یک مشاور و یا شخصی که در این زمینه اطلاعات کافی را دارد استفاده کنید. به هر حال استفاده از یک مشاوره خوب می‌تواند مفید باشد تا این که یک سوله بدون کیفیت تهیه نمایید و بعدا مجبور به پرداخت خسارت های بیشتری شوید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *