آریا بارون

ویلاهای پیش ساخته چوبی

تصویر ویلای پیش ساخته چوبی

ویلاهای پیش ساخته چوبی نوعی از ساختمان‌های پیش ساخته است که در طراحی و زیبا سازی این محصول دقت بسیار بیشتری شده است. در ساخت ویلای چوبی پیش ساخته از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود.

وابسته به آن که نوع طراحی ویلای پیش ساخته به چه صورتی است و همچنین از چه نوع چوبی در طراحی آن استفاده شده است، هزینه ویلای پیش ساخته چوبی می‌تواند متفاوت باشد. 

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ویلاهای پیش ساخته چوبی را می‌توان نصب و حمل و نقل آسان آن در نظر گرفت. همچنین عدم محدودیت در اجرای ویلای پیش ساخته باعث شده است که  در بیشتر مناطق خوش آب و هوا ساکنان آن اقدام به خرید ساختمان پیش ساخته کنند.

حمام، سرویس بهداشتی، اتاق خواب، آشپزخانه و دیگر موارد مورد نیاز یک ویلا، همگی در یک ویلای آماده چوبی قابل پیاده سازی است. عدم محدودیت در اجرای نقشه برای ساخت ویلا دیگر مزیتی است که خریداران زیادی را به سمت استفاده از این محصول عالی کشانده است. 

در اکثر ویلاهای پیش ساخته از یک اسکلت فلزی با میزان استحکام بالا استفاده می‌شود. در قسمت بیرونی یا همان دکوراتیو ویلا از مواد مختلفی استفاده می‌شود، چوب، ساندویچ پانل، پانل سیمانی و … از جمله این موارد است. 

ویلای چوبی پیش ساخته چیست؟ 

با افزایش درخواست‌ها برای استفاده از ساختمان‌های پیش ساخته، شرکت‌های سازنده محصولات پیش ساخته محصولی دیگر با نام ویلای پیش ساخته ارائه کردند. بر خلاف ساختمان‌های پیش ساخته که ظاهری خشک و خشن دارند، ویلاهای چوبی دارای زیبایی بصری بسیار بالایی است. 

در طراحی و ساخته ویلاهای پیش ساخته برای آن که ویلا دارای میزان استحکام بالایی باشد، از آهن به عنوان اسکلت اصلی سازه استفاده می‌شود. برای سقف و دیوارها عموما از ساندویچ پانل‌های سقفی و ساندویچ پانل دیواری بهره‌برداری مناسبی انجام می‌شود.

  آشنایی با انواع حمام پیش ساخته

برای زیبایی بیشتر سازه و همچنین روح بخشیدن به سازه از متریال‌هایی مانند چوب، ورق سیمانی طرح‌دار و … استفاده می‌شود. 

ویژگی‌های یک ویلای چوبی پیش ساخته 

موارد مختلفی وجود دارد که با دقت و توجه به آن‌ها خواهید توانست بهترین ویلای پیش ساخته چوبی را خریداری کنید. از جمله این موارد می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد. 

نوع چوب مورد استفاده در ساخت ویلای پیش ساخته

چوب مورد استفاده برای زیباسازی ویلا می‌توان در کیفیت و همچنین زیبایی آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. مشخص است که هر چقدر چوب به کار رفته مناسب‌تر باشد هزینه ویلای پیش ساخته بیشتر خواهد شد. 

بیشتر شرکت‌های طراحی و ساخت ویلا از چوب به عنوان یکی از اجزای اصلی برای روح بخشیدن به طراحی ویلای پیش ساخته استفاده می‌کنند. 

طراحی و زیبایی ویلا چوبی پیش ساخته

زیبایی ویلا از آن دست مواردی است که اگر به آن توجه کافی نداشته باشید در آینده‌ای نه چندان دور مجبور خواهید بود هزینه بیشتری برای زیبا سازی ویلا انجام دهید.

شرکت سازنده و خدمات پس از فروش

برند سازنده ویلا پیش ساخته از جمله مواردی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. شرکت آریا بارون توس با سال‌ها تجربه در ساخت ساختمان‌های پیش ساخته در حال حاضر با عنوان برترین برند تولید کننده کشوری در زمینه محصولات پیش ساخته از قبیل ساختمان پیش ساخته، ویلای پیش ساخته و … شناخته می‌شود. 

قیمت نهایی ویلای پیش ساخته

مورد دیگری که باید در هنگام خرید ویلای پیش ساخته به آن توجه داشته باشید، قیمت نهایی آن است. موارد گوناگونی وجود دارد که می‌تواند در قیمت محصولات پیش ساخته به ویژه ویلا و ساختمان‌های پیش ساخته تاثیرگذار باشد، برای اطلاع از پارامترهای تاثیرگذار در قیمت ساختمان پیش ساخته پیشنهاد می‌کنیم مقاله قیمت ساختمان پیش ساخته را مطالعه کنید. 

  بهینه سازی انرژی ساختمان

ابعاد ویلای پیش ساخته چوبی

وابسته به نیاز مصرف کننده امکان ساخت و طراحی ویلای پیش ساخته با اندازه سفارشی وجود دارد در حال حاضر ویلاهای چوبی پیش ساخته با اندازه‌هایی نظیر ویلای پیش ساخته 38 متری، 50 متری، 70 متری 40 متری طراحی و 30 متری طراحی و ساخته می‌شوند. 

امکانات ویلای پیش ساخته چوبی

وابسته به نیاز شما امکان اضافه یا کم کردن امکانات از ویلای پیش ساخته وجود دارد. در حالت کلی هر ویلای پیش ساخته از چند بخش کلی تشکیل شده است. 

  • آشپزخانه
  • اتاق خواب
  • سرویس بهداشتی
  • اتاق پذیرایی

علاوه بر بخش‌های نام برده شده، بر اساس نیاز مصرف کننده و همچنین متراژ سازه، این امکان وجود دارد که بخش‌های دیگری به این سازه اضافه شود. 

سوالات متداول

امکان حمل ویلا پیش ساخته چوبی وجود دارد؟ 

بله، به دلیل ساختار ساختمان و ویلاهای پیش ساخته امکان حمل و نقل آسان آن وجود دارد. در طراحی و ساخت ویلاهایی با متراژ زیاد عموما ویلا برای حمل راحت‌تر به چند قسمت تقسیم می‌شود و در محل به وسیله پیچ به یکدیگر متصل می‌شوند. 

میزان مقاومت ویلای پیش ساخته چوبی به چه میزان است؟ 

به دلیل آن که در ساخت ویلای پیش ساخته چوبی از ساندویچ پانل‌ استفاده می‌شود، می‌توان این اطمینان را داد که این سازه‌ها عایق‌های بسیار مناسبی در سرما و گرما است. 

امکان سفارشی سازی ویلای پیش ساخته چوبی وجود دارد؟ 

به دلیل آن که هیچ گونه محدودیتی در ساخت و پیاده سازی ویلای پیش ساخته وجود ندارد، شما به راحتی می‌توانید بر اساس خواسته خود اقدام به سفارشی سازی طرح سازه کنید. 

  ویلای بتنی پیش ساخته

سازه ویلای پیش ساخته چوبی ضد زلزله است؟ 

در حالت کلی می‌توان گفت که سازه‌های پیش ساخته شده در شرکت آریا بارون توس ضد زلزله است و توانایی مقاومت در برابر زلزله‌هایی تا 9 ریشتر را دارند. 

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *