آریا بارون

ویلاهای پیش ساخته 

ویلاهای پیش ساخته

یک ویلای پیش ساخته دقیقا همان امکانات، راحتی و لذت زندگی در یک ویلای قدیمی را به شما منتقل خواهد کرد. با روی کار آمدن سازه‌های پیش ساخته استفاده از ویلاهای پیش ساخته رواج پیدا کرد.

مزیت‌های فراوانی که ویلاهای پیش ساخته با خود به همراه دارد باعث شده است که این سازه‌ها طرفداران بسیار زیادی داشته باشند.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های ویلاهای پیش ساخته می‌توان به سرعت بالا در نصب، استحکام بالا، کیفیت مناسب و همچنین قیمت بسیار مناسب اشاره کرد. 

منظور از ویلای پیش ساخته سازه‌ای است که تمام مراحل ساخت آن در کارخانه انجام می‌شود و پس از آن که این سازه به صورت کامل طراحی و ساخته شد به محل پروژه ارسال می‌شود. در حالت کلی شیوه طراحی و ساخت سازه‌های پیش ساخته به دو صورت مونتاژ در محل و مونتاژ در کارخانه است. 

ویلای پیش ساخته چیست؟ 

منظور از ویلای پیش ساخته نوعی از سازه آماده است که روند پیاده سازی و نصب آن بسیار سریع است. نام دیگری که با آن ویلاهای پیش ساخته در بازار شناخته می‌شوند کانکس ویلایی است. 

این سازه‌ها در انواع سازه پیش ساخته بتنی، سازه پیش ساخته چوبی، ساندویچ پانل و … پیاده سازی می‌شوند. ویلاهای پیش ساخته مزیت‌های مختلفی را با خود به همراه دارند که از جمله اصلی‌ترین مزیت‌های آن‌ها را می‌توان موارد زیر در نظر گرفت. 

  • قابلیت حمل آسان
  • قابلیت طراحی سفارشی
  • عایق مناسب گرما و سرما
  • طراحی زیبا و مناسب
  • قیمت مناسب و ارزان
  • استحکام و مقاومت بالا در برابر زلزله
  • قابلیت تغییر در آینده
  • و …
  انواع دیوار پیش ساخته

با توجه به موارد و مزیت‌های نام برده شده از این سازه‌ها برخی از افراد از این سازه‌ها به جای ساخت و ساز سازه‌ها سنتی استفاده می‌کنند. 

نکته مهمی که در رابطه با سازه‌های پیش ساخته وجود دارد آن است که عموما افراد با هر میزان بودجه می‌توانند سازه مناسب و عالی را تهیه کنند. ویلاهای پیش ساخته دارای انواع مختلفی است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • ویلای پیش ساخته بتنی
  • ویلای پیش ساخته دوبلکس
  • ویلای پیش ساخته چوبی

هر کدام از انواع ویلاهای پیش ساخته نام برده شده دارای مزیت‌های متفاوتی است، به عنوان مثال استفاده از ویلای پیش ساخته چوبی می‌تواند زیبایی بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. 

ویلاهای پیش ساخته به دو صورت کلی پیاده سازی می‌شوند  که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. 

ویلاهای پیش ساخته مونتاژ در محل 

در این شیوه ساخت و پیاده سازی، پس از آن که تمام مراحل ساخت ویلا در کارخانه انجام شد، قطعات و تجهیزات ویلا برای نصب و پیاده سازی به محل پروژه ارسال می‌شود و مراحل مونتاژ ویلا در محل پروژه انجام می‌شود. 

ویلای پیش ساخته مونتاژ در کارخانه 

در نوع دیگری از ساخت ویلا، تمام مراحل ساخت و مونتاژ در محل کارخانه انجام می‌شود. پس از آن که ویلا به صورت کامل آماده شد برای حمل، ویلا به چند قسمت برش داده می‌شود و پس از آن در محل پروژه به وسیله پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند. 

تفاوت ویلای پیش ساخته با ویلای سنتی

همان طور که عنوان شد ویلای پیش ساخته به عنوان یکی از انواع سازه‌های مدرن در حال حاضر شناخته می‌شود. نوع طراحی زیبا و همچنین سبکی وزن سازه ویلایی باعث شده است که میل و رغبت افراد به این نوع سازه بیشتر شود. 

  ویلاهای پیش ساخته چوبی

کلی‌ترین تفاوت ویلای پیش ساخته با ویلاهای سنتی، عدم استفاده از مصالح سنتی است. در حال حاضر برای ساخت ویلاهای پیش ساخته از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود.

پر کاربردترین نوع متریال برای ساخت یک ویلای پیش ساخته، ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل‌ها به دلیل مزیت‌های فراوانی که با خود به همراه دارند در حال حاضر به یکی از اصلی‌ترین قطعات ساخت تجهیزات پیش ساخته تبدیل شده‌اند.

قیمت ویلای پیش ساخته چقدر است؟ 

وابسته به نوع ویلایی که انتخاب می‌کنید، نوع طرح، استحکام سازه، متراژ سازه  و … هزینه ویلای پیش ساخته می‌تواند متفاوت باشد. در یک نگاه کلی می‌توان گفت که عوامل مختلفی از جمله موارد نام برده شده در بهای ویلاهای پیش ساخته تاثیرگذار است. 

  • برند تولید کننده ویلای پیش ساخته
  • متریال مورد استفاده برای ساخت ویلا
  • کیفیت ساخت
  • نوع طراحی ویلا
  • و … 

چرا از ویلای پیش ساخته استفاده کنیم؟ 

دلایل مختلفی برای استفاده از ویلاهای پیش ساخته وجود دارد که از جمله این دلایل می‌توان به قیمت مناسب، طراحی زیبا، قابلیت حمل و … اشاره کرد. 

  • سازگاری با محیط زیست
  • انعطاف پذیری بالا در استفاده از سازه
  • قیمت مناسب و ارزان
  • طول عمر بالا
  • طراحی و ساخت در زمان کوتاه
  • ایمنی بسیار بالا

سوالات متداول:

امکان استفاده از ویلای پیش ساخته شده در هر محیطی وجود دارد؟ 

بله، به دلیل آن که امکان جا به جایی سازه ویلای آماده وجود دارد شما به راحتی می‌توانید در هر محیطی از این سازه استفاده کنید. 

برای نصب ویلای پیش ساخته نیاز به متخصص است؟ 

بله، از آنجایی که نصب و پیاده سازی ویلا های پیش ساخته امری تخصصی است، برای پیاده سازی ویلا نیاز خواهد بود که متخصص این کار، مراحل نصب را انجام دهد. 

  آشنایی با انواع خانه های پیش ساخته

مدت زمان تحویل کانکس ویلایی چقدر است؟ 

وابسته به آن که میزان مساحت ویلای پیش ساخته سفارشی شما چقدر است، زمان تحویل می‌تواند متفاوت باشد. در حالت کلی می‌توان گفت پس از خرید ویلای پیش ساخته، محوله برای بارگیری و نصب همان روز ارسال خواهد شد. اما اگر نوع ویلای شما سفارشی سازه شده باشد نیاز خواهد بود که مراحل سفارشی سازی شما انجام شود. 

امکان رنگ آمیزی ویلاهای پیش ساخته وجود دارد؟ 

وابسته به آن که نوع ویلای پیش ساخته شما از چه متریالی ساخته شده باشد، این امکان می‌تواند وجود داشته باشد، به عنوان مثال در نوع ویلای پیش ساخته بتنی شما خواهید توانست به راحتی ویلا پیش ساخته خود را رنگ آمیزی کنید. 

ویلاهای پیش ساخته ضد زلزله‌اند؟ 

بله، تمامی محصولات تولیدی پیش ساخته به دلیل آن که به عنوان سازه‌های نوین و مدرن شناسایی می‌شوند، در طراحی و ساخت آن‌ها تمام موارد ایمنی از جمله ضد زلزله بودن رعایت می‌شود. سقف و بدنه سبک و همچنین استفاده از متریال‌های با کیفیت باعث شده است که تمام محصولات پیش ساخته آریا بارون توس در برابر زلزله تا 9 ریشتر مقاوم باشند. 

عمر مفید ویلای پیش ساخته چقدر است؟ 

عمر سازه‌های پیش ساخته به دلیل استفاده از متریال‌های با کیفیتی مانند ساندویچ پانل‌ها و همچنین متریال ضد زنگ، بسیار بالا است. 

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *