آریا بارون

کانکس دو طبقه

کانکس مدل دو طبقه

کانکس دو طبقه سازه‌ای پیش ساخته است که جزو یکی از پرطرفدارترین کانکس ها به شمار می‌رود. کانکس دوطبقه اغلب در مکان هایی که با کمبود فضا مواجه هستند کاربرد دارد. این کانکس در هر ابعادی قابل اجرا است و بستگی به سلیقه مشتری دارد. برای مثال در باغ ها از این کانکس می توان به عنوان محلی برای سکونت استفاده کرد.

 یکی از بزرگ‌ترین مزیت های کانکس های دو طبقه این است که امکان جداسازی و نصب مجدد آن‌ها وجود دارد. از دیگر مزیت‌های آن می‌توان به امکان ساخت آن در انواع مختلف اشاره کرد.

کم بودن زمان مورد نیاز برای ساخت یک کانکس دو طبقه از دیگر علل محبوبیت این دسته از کانکس‌ها محسوب می‌شود. بسته به ویژگی‌های مد نظر شما، در عرض یک ماه می توان این کانکس را با امکانات مورد نیاز طراحی و اجرا کرد. کانکس‌های دو طبقه به عبارتی دو کانکس هستند که پس از ساخت بر روی یکدیگر نصب می‌شوند. 

با توجه به سخت‌تر شدن حمل و نقل این کانکس های دو طبقه به محل استقرار پروژه، معمولا نصب دو طبقه به یکدیگر در محل پروژه صورت می‌گیرد. به عبارتی کانکس‌ها پس از ساخته شدن به صورت جدا به محل پروژه منتقل شده و سپس در آنجا با کمک نصاب ساندویچ پانل به یکدیگر متصل می‌شوند. 

کانکس دوطبقه

موارد استفاده از کانکس دوطبقه

کانکس دوطبقه کاربردهای زیادی دارد. نمی‌توان کاربرد مشخصی را برای آن در نظر گرفت چراکه هر جا که نیاز به یک سازه پیش ساخته برای سکونت موقت داشته باشید، می‌ توانید از این کانکس های دوطبقه استفاده کنید.

  کانکس (conex) خدمات شهری

مزیت کانکس دوطبقه نسبت به کانکس‌های تک طبقه صرفا فضای بزرگ تر آن است. برای مثال کانکس‌های دو طبقه با کاربری کافی شاپ یا فست فود در پارک‌ها زیاد مشاهده می‌شوند.

 از این کانکس حتی می‌توان در محل پروژه‌های عمرانی نیز به عنوان محلی برای برگزاری جلسات کاری استفاده کرد. در منطقه‌های دور افتاده و فاقد امکانات نیز از کانکس های دوطبقه می‌توان به عنوان فضایی آموزشی برای برگزاری کلاس درس استفاده کرد. این کانکس برای سکونت موقت نیز مناسب است.

مزایای استفاده از کانکس دوطبقه

استفاده از این کانکس دو طبقه مزایای مهم و قابل توجهی دارد. اولین مزیت استفاده از این کانکس صرفه جویی در هزینه ها است. علاوه بر صرفه جویی در هزینه در زمان هم صرفه جویی می‌کند. فروش این کانکس به عنوان کانکس دست دوم موجب بازگشتن کمی از هزینه ها می شود.

جا به جایی مهمترین مشخصه کانکس است که این مساله سبب شده تا این سازه های قابل حمل محبوبیت بیشتری پیدا کنند. دو طبقه بودن کانکس باعث ایجاد فضای بیشتر و مناسب تری شده است.

علاوه بر تمام این موارد برای اسکان و راحتی دائم هم کاربرد دارد. وجود امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حمام در کانکس باعث شده است که به راحتی بتوانید برای روزهای متوالی در کانکس‌ها سکونت داشته باشید. سرعت نصب این کانکس بالا است و در عرض چند ساعت می توان این کانکس را نصب کرد.

آشپزخانه کانکس

نمای داخلی و خارجی کانکس دو طبقه

یکی از قابلیت های این کانکس طراحی زیبای بیرون و درون آن است. مشتری می تواند طرح مورد نظرش را برای فضای داخلی و خارجی به سازندگان کانکس بدهد تا طرح مورد نظر وی ساخته شود.

  کانکس چیست؟

این مساله می تواند با بکارگیری مناسب مواد و متریال، کانکس دو طبقه شما را تا حد زیادی به یک ساختمان معمولی شبیه کند و یا حتی نمای زیباتری داشته باشد.

کانکس ها به دلیل متفاوت بودن متریال فاقد ستون هستند و فضای بیشتری در اختیار دارند. موادی که کانکس با آن ساخته می شود چگالی پایین تری نسبت به مصالح ساختمانی دارد. این مساله برای زلزله بسیار مهم است زیرا مقاومت کانکس را بیشتر می کند که حتی اگر تخریب شود باعث تلفات جانی نشود.

نمای داخلی کانکس دوطبقه

نکات قابل توجه در استفاده از کانکس

برای ساخت کانکس دوطبقه، طبقه اول باید از فولاد تقویت شود و در هر گوشه آن ستون هایی باید وجود داشته باشند تا طبقه دوم روی آن با پیچ محکم شود. ارتباط بین طبقات کانکس مانند موارد دیگر باید توسط پلکان عمودی باشد.

این پله ها می توانند از بیرون یا داخل باشد. استفاده از ساندویچ پانل باعث کمتر شدن وزن سازه و سبک تر شدن آن می شود. استفاده از این متریال به سفارش مشتری بستگی دارد. با توجه به نوسان بازار و متریال به کار رفته در کانکس و همچنین متراژ آن قیمت متغیر است.

برای بیشتر کردن امنیت در کانکس می توان از حفاظ آهنی استفاده کرد. همچنین به دلیل وجود سیم کشی های برق امکان نصب دوربین مدار بسته برای تامین امنیت بیشتر وجود دارد. برای بازدهی بیشتر می توان لوازم گرمایش و سرمایش در کانکس ها تعبیه کرد.

برای استفاده بیشتر و مفید تر از کانکس امکان تعبیه تجهیزات مختلف در آن وجود دارد. اما باید توجه کرد برای اضافه کردن هر بخش باید زیر ساخت های مربوط فراهم شود. این زیرساخت ها شامل لوله کشی آب، سیم کشی برق، لوله کشی گاز و… است.

  روش ساخت کانکس ویلایی

مجزا کردن فضاهای کانکس دوطبقه

در ساخت این کانکس ها بهتر است سرویس بهداشتی و آشپزخانه در طبقه پایین باشد و اتاق ها در طبقه بالا قرار بگیرند. این نوع طراحی برای کانکس دوطبقه ویلایی و مسکونی به کار می‌رود.

برای مجزا کردن بخش های مختلف کانکس دوطبقه مثل سایر کانکس ها میتوان از پارتشین دردار هم استفاده کرد. اگر بخواهید می توان اتاق یا دیواری در کانکس طراحی کنید.

ابعاد کانکس تعداد اتاق ها و چند قلو بودن طبق درخواست مشتری انجام می شود و قابل سفارش است. اگر از کانکس دوطبقه برای فضای اداری استفاده می کنید می توانید فضایی تحت عنوان سالن کنفرانس، اتاق مدیریت یا اتاق انتظار در آن تعبیه کنید. پیش از ساخت و تهیه کانکس باید توجه شود که سازه قرار است در چه محیطی قرار بگیرد.

قیمت کانکس دوطبقه ویلایی

یکی از مهم ترین موضوعاتی حین ساخت کانکس مورد توجه قرار می گیرد در هزینه های مربوط به آن است. عوامل زیادی در تعیین هزینه ها می تواند نقش داشته باشند که از مهم ترین آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع سازه به کار رفته
  • مساحت کلی پروژه
  • مواد جانبی استفاده شده
  • مدت زمان صرف شده
  • هزینه های عملیاتی

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بشتر در ارتباط با قیمت کانکس‌ها با کارشناسان ما در آریا بارون در تماس باشید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *