آریا بارون

کارخانه تولید خانه های پیش ساخته

کارخانه ساخت خانه های پیش ساخته

ساختمان (خانه) های پیش ساخته به خانه هایی گفته می شود که قطعات آن در کارخانه ساخته می شود. البته خانه های پیش ساخته ونتاژ در کارخانه و یا خانه های پیش ساخته مونتاژ در محل قرار گیری خانه نصب شوند.

خانه های پیش ساخته برای اولین بار در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شدند. در ایران نیز این خانه ها از سال 1385 استفاده شدند. امروزه از این مدل خانه ها بسیار استفاده می شود. 

این سازه ها دارای ویژگی های زیادی هستند. این ویژگی ها شامل اقتصادی بودن، عایق گرما و سرما بودن، زیبایی خانه، امکان جابه جایی خانه، طراحی ساده، دارای مقاومت بالا در برابر زلزله و… است.

این ویژگی ها تعدادی از ویژگی های مثبت این ساختمان ها است که دلیلی برای تولید و استفاده از این خانه ها است.

آریا بارون کارخانه ای است که دارای خط تولید ساختمان های پیش ساخته است. این برند در طی سال ها فعالیت خود در زمینه طراحی و ساخت خانه های پیش ساخته به یکی از بهترین و اصلی ترین کارخانه های تولید خانه های پیش ساخته در ایران تبدیل شده است.

کیفیت این محصول آن قدر خوب بوده است که این برند توانسته خانه های پیش ساخته خود را به تمام کشورهای همسایه صادر کند. 

کاربرد خانه های پیش ساخته

خانه های پیش ساخته در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این کاربردها شامل خانه های پیش ساخته مسکونی، ویلایی، نمازخانه ها، کمپ ها، خوابگاه ها، اداری، سرایداری، موتورخانه، سالن اجتماعات و … است.

انواع خانه های پیش ساخته

خانه های پیش ساخته دارای سه نوع از جمله چوبی، بتنی و ال اس اف است. تقسیم بندی این سازه ها بر اساس جنس آن ها است. این سازه ها به دلیل ویژگی هایی که دارند بسیار محبوب هستند و در واقع هر کدام از این سازه ها بر اساس جنس خود ویژگی ها و خصوصیات مختص به خود را دارند. 

  خانه های گنبدی پیش ساخته

ساختمان پیش ساخته چوبی

در سال های اخیر استفاده از خانه های پیش ساخته بسیار رواج پیدا کرده است؛ و بسیاری از مردم تمایل به زندگی در این خانه ها را دارند. عده ای هم برای ویلا های خود از این سازه ها استفاده می کنند. یکی از مدل های این سازه ها، ساختمان پیش ساخته چوبی است. این سازه ها طول عمر و سختی بالایی دارند. این خانه های نوین چوبی مناسب افراد علاقه مند به طبیعت است. 

ساختمان پیش ساخته مونتاژ با فونداسیون بتنی

این ساختمان ها برای افرادی مناسب است که خانه هایی با سبک و مدل سنتی می خواهند. همان طور که از نام این خانه ها مشخص است این خانه ها بر پایه بتن ساخته شده و دارای اسکلتی از جنس فلز است. 

وزن زیاد این خانه ها یکی از معایب این سازه ها است. وزن زیاد موجب می شود سازه استقامت پایینی در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله داشته باشد. همچنین این وزن فرآیند حمل و احداث سازه را سخت می کند. خانه پیش ساخته بتنی سبک از وزن پایینی برخوردار است.

ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی

ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی مدل دیگری از این سازه است. این سازه دارای ویژگی هایی مانند سبک بودن، راحتی در حمل و نقل، تنوع در رنگ بندی، تنوع در طرح، اقتصادی بودن و… است. در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی درکشور و اقتصادی بودن، این سازه می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که می خواهند هزینه های ساخت و ساز آن ها به صرفه و اقتصادی باشد. 

  ساختمان پیش ساخته چیست؟ مزایا، معایب و انواع آن

مزایای خانه های پیش ساخته

  1. اقتصادی بودن
  2. امکان نصب این سازه در تمام فصول سال
  3. وزن کم خانه های پیش ساخته 
  4. مقاومت بالا در برابر زلزله ( تا 9 ریشتر)
  5. قابلیت شستشو با مواد شوینده هم در داخل سازه و هم در بیرون سازه
  6. کاهش مصرف انرژی 
  7. عایق سرما و گرما بودن
  8. ماندگار بودن زیبایی سازه
  9. عدم نفوذ حشرات
  10.  قابلیت استفاده مجدد در مکان دیگر
  11. به دلیل نازک بودن دیوارها فضای داخلی بزرگتر خواهد بود
  12. ساخت سازه در کوتاهترین زمان و ..

چرا ساختمان های پیش ساخته آریا بارون؟

به دلیل مزایای بسیار، این سازه ها بسیار مورد توجه تولید کنندگان و سرمایه گذاران قرار گرفت. آریا بارون نیز با توجه به این ویژگی ها اقدام به تولید خانه های پیش ساخته کرده است. 

آریا بارون تمام تلاش خود را در سال های فعالیت خود کرده است تا محصولاتی با کیفیت تولید کند. این سازه های نوین نیز توسط کارخانه آریا بارون با کیفیت بالا تولید و به بازار عرضه می گردد. 

می توانید برای خرید این خانه ها از طریق شماره تماس های درج شده در سایت این کارخانه با کارشناسان این شرکت تماس گرفته و اقدام به خرید نمایید. این کارخانه بسیار خرسند است که توانسته با تولید چنین محصولاتی رضایت مصرف کننده راحتی در خارج از ایران جلب کند. 

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *