آریا بارون

کم درب (چهارچوب درب) درب سردخانه

چهارچوب درب سردخانه

همان‌طور که می‌دانید چهارچوب درب و قاب‌ها محل اصلی نشتی انرژی از درون محفظه‌ها است. در این راستا بسیار تلاش شده است که روش‌هایی برای جلوگیری از فرسایش و نیز به‌حداقل‌رساندن مشکل در درب ارائه شود.

شرکت آریا بارون در طراحی درب‌های خود مخصوصاً در درب سردخانه‌ از طراحی و فناوری روز استفاده نموده است. این فناوری برای جلوگیری از تابیدگی و نیز ضربه‌هایی حاصل از باز و بسته‌شدن درب‌های سردخانه است. کم‌های تولید شده در برابر ضربه مقاوم هستند و تاب بر نمی‌دارند.

شرکت آریا بارون درب‌های سردخانه‌ها را از پروفیل فلزی خمکاری شده با رنگ کوره تولید و روانه بازار می‌کند.

 در دو نوع چهارچوب‌های یک‌طرفه یا دوطرفه تولید شده برای جلوگیری از هر مشکل این کم‌ها از دوتکه طراحی شده‌اند. طراحی دوتکه کم‌ها باعث شده است که در میان آن از یک پروفیل لاستیکی به شکل T استفاده شود. این عامل به تنهایی توانسته است که از هواگیری و یا درز مابین درب و چهارچوب جلوگیری کند.

 در مورد کم‌های یک‌طرفه برای جلوگیری از هر مشکل و صرف هزینه ونیز نصب آسان این روش استفاده می گرد. لازم به ذکر است که در این روش داخل همه کم‌ها با فوم‌های پلی‌یورتان عایق‌بندی می‌گردد تا از وجود هرگونه درز و یا شکاف جلوگیری شود. زیرا این مشکل در طولانی‌مدت و در زمان باز و بسته‌شدن درب‌ها باعث تاب خوردگی و سایش درهای خواهد شد.

انواع چارچوب درب

از زمان‌های دور چارچوب‌ها به دودسته چوبی و فلزی تقسیم می‌شوند و همیشه سؤال در ذهن افراد وجود دارد که کدام‌یک از این چارچوب‌ها بهتر هستند. در پاسخ به این سؤال باید گفت که هرکدام از این‌ها معایب و مزایای خود را دارند. همچنین در این میان بستگی به سلیقه مخاطب دارد که کدام‌یک از این دو را ترجیح دهند.

  انواع درب سردخانه‌ ای

مزایا و معایب چارچوب درب فلزی

 تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که افراد بیشتر در دکوراسیون خارجی ساختمان به درب‌های فلزی علاقه دارند. از دلایل علاقه افراد می‌توان به مواردی همچون استحکام و دوام بالا در برابر شرایط محیطی مختلف، هزینه تعمیر و نگهداری کمتر نسبت به درب‌های چوبی، هزینه نصب پایین‌تر و امنیت بالای آن اشاره کرد.

از معایب این درب‌ها می‌توان به زنگ زدن و سبک نبودن آن‌ها اشاره کرد. همچنین انعطاف‌پذیری پایین این درب‌ها نسبت به چوبی. این چارچوب برای افرادی که استحکام و ایمنی را در اولویت قرار می‌دهند گزینه بسیار خوبی است.

مزایا و معایب چارچوب درب چوبی

این چارچوب بیشتر باسلیقه افرادی که سبک معماری کلاسیک و سنتی را دوست دارند هم‌خوانی دارد. این درب‌ها به حدی مقاوم هستند که برای تولید درب‌های ضد سرقت مورداستفاده قرار می‌گیرند. چیزی که باعث کیفیت این درب‌ها می‌شود جنس مرغوب چوب مورداستفاده است. اگرچه هرچه کیفیت چوب بهتر باشد قاعدتاً قیمت بالاتری دارد.

از مزایای درب‌های چوبی می‌توان مواردی همچون رنگ‌پذیری، امکان ترمیم، عایق بودن، صرفه‌جویی در انرژی، زیبایی بی‌نظیر و شکل‌پذیری آسان را نام برد.

درب‌های چوبی باعث زیبایی نمای ساختمان می‌شوند. بیشتر این درب‌ها از چوب روسی، راش و بلوط ساخته می‌شوند که این کار به دلیل مقاومت بالای این نوع چوب‌ها است. تنوع در رنگ و شکل درب‌های چوبی باعث محبوبیت آن‌ها شده است.

سخن آخر

انتخاب مناسب چارچوب درب‌ها باعث جلوگیری از اتلاف انرژی و مشکلات ناشی از فرسایش در می‌شود. شرکت آریا بارون توانسته دو نوع چهارچوب یک‌طرفه و دوطرفه به تولید بپردازد که هرکدام از این دو نوع مزایا و معایب خود را دارند که در بیشتر مواقع از چارچوب دوطرفه استفاده می‌شود و در موارد اندک چهارچوب یک‌طرفه کاربرد دارد.

  گسکت دوبل (لاستیک هوابندی دور درب سرد خانه)

چارچوب‌ها در دودسته فلزی و چوبی قرار می‌گیرند که افراد باتوجه‌به اولویت‌های خود یکی از این دو را انتخاب می‌کنند که امروزه به دلایلی همچون تنوع و تغییر سلیقه افراد به سبک معماری کلاسیک و سنتی بیشتر از چارچوب‌های فلزی استفاده می‌شود.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *