آریا بارون

گسکت دوبل (لاستیک هوابندی دور درب سرد خانه)

گسکت دوبل درب سردخانه

گسکت دوبل ابزاری است که جهت درزگیری در سیستم‌های مختلف، مورداستفاده قرار می‌گیرد. این محصول جزو پرفروش‌ترین و پرکاربرد ترین قطعات است که باعث کاهش اتلاف انرژی در سیستم و تأسیسات می‌گردد.

در بسیاری از مواقع تنها عامل هوا بندی گسکت است. در درب سردخانه نیز مابین درب و کم درب یا همان چهارچوب درب درزهایی وجود دارد که توسط گسکت این مشکل رفع می‌گردد. شرکت آریا بارون با طراحی اصولی گسکت‌ها مابین درب و کم درب‌ها به‌ راحتی هوابندی کامل را در این روند شکل داده است. جنس گسکت‌ها و نیز نحوه نصب آن بر روی درب‌ها باعث افزایش کیفیت درب‌ها شده است.

طراحی این گسکت‌ها به‌ صورت دو قله برای هوابندی در درب‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. جنس این گسکت‌ها طوری انتخاب می‌شود که قابلیت تحمل دمای 30- درجه و نیز 100 درجه را داشته باشند. جنس انتخاب شده با قابلیت‌های اعلام شده به‌گونه‌ای است که عمر طولانی‌تری از گسکت‌های دیگر را در بازار دارد.

لاستیک درز گیر دور درب سردخانه

 شرکت آریا بارون تولید کننده مصالح ساختمانی نوین برای دماهای زیر دمای 30- درجه و نیز بالای 100 درجه نیز گسکت‌ هایی طراحی و استفاده می‌نماید. در این روش به‌هیچ‌عنوان منفذ و روزنه‌ای مابین درب و گسکت باقی نخواهد ماند و اتلاف انرژی نیز به حداقل می‌رسد. از سوی دیگر این نکته حائز اهمیت است که در طراحی این گسکت‌ها این موارد که نیاز به تعویض و جایگزینی دارند، در نظر گرفته شده است. نصب و تعویض گسکت‌ها بسیار ساده و بدون صرف هزینه بالاست.

لاستیک هوابندی دور درب یا گسگت چیست؟

در ابتدایی فصل سرد بیشتر افراد به دنبال راهی برای جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل هستند. استفاده از گسکت دوبل‌ ها همان چیزی که مردم سال‌ها به دنبال آن بودند. در واقع مهم‌ترین وظیفه‌ای که برعهده دارند همین جلوگیری از اتلاف انرژی است.

  المنتها درب سردخانه

این نوارها کاربرد فراوانی از جمله در پنجره دوجداره، درب تراس، درب کشویی و… دارند. همچنین نوار درزگیر محافظ خوبی در برابر انواع صداهای مزاحم است.

بیشتر افراد تصور می‌کنند که تنها استفاده از پنجره‌های دوجداره کافی است و نیازی به نوار درزگیر ندارند. اما غافل از اینکه این نوارها جز جدایی‌ناپذیر و مکمل این نوع پنجره‌ها هستند. لازم به ذکر که استفاده از لاستیک‌های نامناسب در بلندمدت باعث مشکلاتی همچون ترک‌خوردگی و خارج‌شدن از قاب می‌شود که همین عایق‌بندی شما را با مشکل مواجه می‌کند.

برگشت به حالت اولیه یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست که شما هنگام خرید باید به آن دقت کنید. چون امروزه بیشتر افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود از لاستیک‌های بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که بعد از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهند و شما را دچار هزینه اضافی می‌کنند.

فواید استفاده از گسکت دوبل

  • کمک به کاهش ورود گردوغبار

 نصب لاستیک‌های هوابندی مانع ورود آلودگی به فضای داخلی می‌شوند. یکی از سخت‌ترین کارهای خانه برای خانم‌ها پاک‌کردن گردوغبار از روی وسایل است. افرادی که در شهرهای صنعتی زندگی می‌کنند شرایط بسیار بدتری دارند. چون در روز شاید حتی نیاز به چندین بار گردگیری داشته باشند در واقع این گرد و خاک‌ها نه‌تنها موجب به‌هم‌خوردن نظم خانه می‌شود، بلکه برای تنفس افراد هم مشکلات جدی را به وجود می‌آورد.

  • انعطاف‌پذیری

از مهم‌ترین فاکتورهای لاستیک هوابندی دور درب ، برگشت‌پذیری به حالت اولیه است که این نشان‌دهنده کیفیت نوارها است. در غیر این صورت باید به باکیفیت بودن آنها شک کرد. انعطاف‌پذیری می‌تواند عایق‌بندی را به بهترین نحو انجام دهد.

  • مقاومت زیاد
  جنس ورق رویه و زیره

از دیگر فاکتورها می‌توان به مقاومت لاستیک‌ها اشاره کرد. این مقاومت نه‌تنها از لحاظ کششی بلکه از نظر عمر طولانی آن در برابر نور خورشید، دمای زیاد و دمای کم موردنظر است. این کار نه‌تنها موجب جلوگیری از ورود گرما به درون منزل می‌شود بلکه به آب نشدن نوار و از بین نرفتن آن نیز کمک شایانی می‌کند.

سخن آخر

گسکت دوبل‌ها همان چیزی که شاید سال‌ها است افراد به دنبال آن هستند. راهی مناسب برای جلوگیری از ورود صدا، گردوغبار و اتلاف انرژی است. جنس گسکت‌ها طوری طراحی شده که تحمل دمای 30- درجه و 100 درجه را داشته باشد که این امر مانع آب شدن و ازبین‌رفتن آنها در مناطق گرمسیر می‌شود.

اگر این نوارها به‌ درستی انتخاب نشوند، باعث ترک‌خوردگی و خارج‌شدن از قاب می‌شوند که همین امر باعث پایین آمدن کیفیت عایق‌ها خواهد شد. مواردی همچون جلوگیری از ورود گردوغبار، مقاومت زیاد و انعطاف‌پذیری از مزایای مهم گسکت دوبل‌های مناسب است.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *