آریا بارون

بهترین نوع خانه های پیش ساخته

اگر به دنبال بهترین نوع خانه های پیش ساخته هستید و یک طراحی مدرن و خلاقانه را مد نظر دارید، بهتر است به مطالبی که در اینجا به آن اشاره می کنیم توجه نمایید.

با خانه های پیش ساخته زیبا که طرحی بسیار شیک دارند می توانید صاحب یک سوئیت شوید که کیفیت بسیار مناسبی دارد. این خانه ها که قابل حمل هستند این روزها متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده چرا که با گرانی های زیاد ساختن خانه به یکی از معضلات اصلی مردم تبدیل شده است.

اما با بهترین نوع خانه های پیش ساخته می توانید از هزینه های اضافی برای ساخت خانه کم کنید.

امروزه مهندسان عمران و ساختمان سازی دست به یک نوآوری بسیار خلاق زده اند. این بخش با سازه های آماده و پیش ساخته که از کیفیت بالایی هم برخوردار است و از آیتم هایی مانند: عایق صوت، رطوبت، مقاومت بالا در برابر باد و باران و… در ساخت این خانه ها استفاده کرده اند که از بهترین نوع ساختمان های پیش ساخته هستند.

این کانکس ها در واحدها و اندازه های مختلف و همچنین طرح و رنگ های متفاوت در کارخانه ساخته می شوند و به راحتی می توان آن را به مقصد مورد نظر حمل کرد. این خانه ها را در محل مورد نظر با استفاده از پیچ و مهره و جوشکاری برپا می کنند.

بهترین نوع خانه های پیش ساخته کدامند؟

خانه های چوبی و ویلاهای پیش ساخته یکی از بهترین انواع کانکس ها برای خرید می باشند. طراحی زیبا و مدرن بودن آنها نیز یکی دیگر از دلایل عالی بودن این نوع خانه ها است. مهندسین معمار و عمران با طراحی و ساخت آنها خانه مورد نظر شما را به محل تعیین شده منتقل می کنند.

  بهینه سازی انرژی ساختمان

یکی از مهمترین مزایای خانه های پیش ساخته مقاومتی است که در برابر سیل، زلزله و آتش سوزی دارند. بهترین نوع خانه های پیش ساخته که استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشند، خانه هایی هستند که جنس سازه آن از فولاد باشد.

اگر بخواهیم به خصوصیات خوب این پیش ساخته ها هم اشاره کنیم باید بگوییم که زمان ساخت آنها کوتاه بوده، نصب آسان، داشتن عایق صدا و حرارت، عایق رطوبت، مقاوم در برابر زلزله و عمر مفید زیادی هم دارند.

بهترین نوع خانه های پیش ساخته

انواع کانکس های پیش ساخته

همانطور که اطلاع دارید، کانکس های پیش ساخته اتاقک های آماده ایی هستند که برای اسکان موقت و دائم این روزها از آن استفاده می شود. کانکس ها کاربردهای مختلفی دارند که برای موارد متفاوتی مانند: محل سکونت، محل کار و… مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از افراد از کانکس های ویلایی برای محل سکونت خود در باغ ها شخصی بهره می برند.

برای اینکه مقاومت این کانکس ها بالا رود در ساختار آنها از ساندویچ پانل استفاده می شود. انواع کانکس به شکل زیر است که به آن اشاره می کنیم:

  1. کانکس معمولی که جنس آن از فلز است
  2. کانکس سایدینگ از جنس گالوانیزه و PVC
  3. کانکس مسکونی که به آن Residential Conex

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کانکس ها انواع مختلفی و متنوع زیادی دارند که برای سرویس بهداشتی، اتاقک نگهبان، اداری، گل فروشی و… از آن استفاده می کنند. این چند موردی که در بالا به آن اشاره کردیم با استقبال بیشتری مواجه شده و طراحی آن از قبل در کارخانه های تولیدی انجام گرفته است.

  خانه های پیش ساخته پیچ و مهره ای

انواع خانه های پیش ساخته

بهترین نوع خانه های پیش ساخته که از مواد و متریال های متفاوتی تشکیل شده که در این بخش به آنها اشاره می کنیم.

خانه پیش ساخته چوبی

خانه های پیش ساخته چوبی بیشتر اجزای تشکیل دهنده آن از چوب است. در مناطقی که زلزله آمده باشد بیشتر از این نوع کانکس ها به دلیل سبک بودن استفاده می کنند. هزینه کمتر آن هم نسبت به سازه های بتنی و فلزی باعث شده که بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.

خانه های پیش ساخته بتنی

در خانه های پیش ساخته از نوع بتن برای اسکلت آن از فلز به علت سبک بودن استفاده می کنند. برای یک دست شدن فضای فلزی هم از بتن ریزی استفاده می شود. در محل نصب دیگر نیازی به عملیات ساخت و ساز ندارد. عملیات ساخت در کارخانه انجام خواهد شد و سپس آن را به صورت آماده به محل مورد نظر منتقل خواهند کرد.

خانه پیش ساخته LFS

یکی از جدیدترین و بهترین نوع خانه های پیش ساخته را این نوع به خود اختصاص داده است. این خانه های را با ورق های فولادی که ضخامت کمی دارند و با گالوانیزه پوشش داده می شود تولید می کنند.

اگر بخواهیم به ویژگی های خانه پیش ساخته LFS اشاره کنیم باید بگوییم که وزن بسیار سبکی داشته و نصب سریع با هزینه کم، زیبا و مدرن، استحکام بالا نسبت به دیگر خانه ها، صرفه جویی در زمان و انقباض و انبساط آن و قابل بازیافت بودن آن خواهد بود.

باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که در خانه های بسیار بزرگ نمی توان از این سازه استفاده کرد. بیشتر برای ویلاهای کوچک یک یا دو طبقه، سالن ورزشی، سوییت و مدرسه کاربرد دارد.

  ویلاهای پیش ساخته 

خانه پیش ساخته PVC

این خانه های قیمتی ارزان تر نسبت به دیگر خانه ها داشته، جابجایی و حمل آن یکجا صورت می گیرد و در برابر فرسایش از خود مقاومت نشان می دهد. از ویژگی های خوب بهترین نوع خانه های پیش ساخته از نوع پی وی سی مونتاژ آسان آنها خواهد بود.

خانه پیش ساخته PVC

نکاتی در مورد بهترین نوع خانه های پیش ساخته

یکی از مهمترین نکاتی که در خانه های پیش ساخته باید رعایت شود این است که رفاه و آسایش خانواده و محافل دوستانه را تامین کند. دارای امکاناتی مانند: اتاق خواب، آشپزخانه، پذیرایی، حمام، تاسیسات گرمایشی و سرمایشی و… باشد. در این نوع خانه ها باید به امکانات تفریحی هم توجه شود.

این خانه ها یک طبقه یا دو طبقه بوده که در زمان کوتاهی از آن بهره برداری می کنند. قطعات و اجزای این خانه ها همگی قابل حمل هستند. سبک هایی از بهترین نوع خانه های پیش ساخته که این روزها از آن استقبال زیادی شده شامل فیوچریسم و مدرنیسم است.

مزایای استفاده از بهترین نوع خانه های پیش ساخته

  • در زمان خود برای نصب و فرآیند ساخت صرفه جویی خواهید کرد.
  • هر پیش سازه ایی توسط کارگران ماهر ساخته می شود که در کیفیت کار و صرفه جویی زمان بسیار موثر است.
  • میزان کار در محل ساخت و ساز کاهش پیدا می کند.
  • از اتلاف وقت جلوگیری خواهد شد.
  • کارگران دیگر در محل ساخت و ساز حضور ندارند.
  • ساختار یک سازه به سازه های پیش ساخته تقسیم بندی شده و همین باعث راحتی کار خواهد شد.
  • وسایل و تجهیزات لازم در کارخانه قابل دسترس خواهد بود.
  • بعضی از سازه های پیش ساخته قابلیت استفاده مجدد را خواهند داشت.
  انواع دیوار پیش ساخته

معایب بهترین نوع خانه های پیش ساخته

  • سازه های مهم نیاز به اسکورت پلیس دارند.
  • ماشین های باربری برای حمل و نقل این سازه ها حداکثر توانایی را خواهند داشت.
  • محدودیت بار جرثقیل هایی که کار جابجایی را انجام می دهند.
  • قبل از مونتاژ در کارخانه هزینه های اضافی را باید پرداخت کنید.
  • اگر در ساخت سازه های پیش ساخته اندازه ها به صورت دقیق محاسبه نشوند خسارت های زیادی را به دنبال خواهد داشت.
  • تولید سازه ها در کارخانه به تقاضای پیش بینی شده نیاز دارد ولی اگر این سازه ها در محل نیاز اگر به همان اندازه نباشد ساخته نخواهد شد.
  • برای چنین سازه هایی وام سریع دریافت نمی شود.

امکاناتی که در خانه های پیش ساخته وجود دارد

بهترین نوع خانه های پیش ساخته امکاناتی نظیر آشپزخانه کابینت دار، کمد دیواری، حمام بزرگ، سرویس بهداشتی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سالن پذیرایی، سیستم لوله کشی و… دارد. در برخی از این خانه ها درب ضدسرقت داشته که هم از سرقت جلوگیری می کند و هم اینکه زیبایی خاصی به خانه خواهد بخشید.

پنجره هایی که برای این خانه ها به کار می برند دوجداره بوده که از ورود صداهای بیرون به داخل جلوگیری می کند. نور مناسب هم از طریق این پنجره ها به داخل وارد می شود.

امکانات خانه های پیش ساخته

قیمت بهترین نوع خانه های پیش ساخته

قیمت خانه های پیش ساخته یا همان کانکس ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که براساس آنها قیمت ها محاسبه می شود. نوسانات بازار ارز هم روی این هزینه ها تاثیر خواهد گذاشت.

  انواع سازه های پیش ساخته

نوع مصالح پیش ساخته، تعداد و اندازه سازه و طراحی آن همگی روی قیمت ها تاثیر خواهند گذاشت. البته باید این را بگوییم که در بهترین نوع خانه های پیش ساخته هزینه ها مقرون به صرفه تر از ساختن خانه با آجر در داخل باغ شخصیتان خواهد بود.

چگونه خانه های پیش ساخته را سفارش دهیم؟

برای اینکه از بهترین نوع خانه های پیش ساخته سفارش دهید کافی است با سایت آریا بارون آشنا شوید و از ارتباط با این شرکت مطلع شوید. با تماس نیازهای خود را به همراه دیگر اطلاعات با مشاورین در میان بگذارید تا بهترین نوع این خانه ها را برای شما مشخص کنند.

همچنین این امکان برای شما فراهم می شود تا در صورت نیاز از نزدیک این پیش ساخته ها را مشاهده کنید و انتخاب نهایی خود را انجام دهید. در طول این زمان نقش های معماری برایتان ارسال خواهد شد تا در صورت تایید شروع به ساخت و تولید آن نمایند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *