آریا بارون

کانکس سقف قوس دار

کانکس سقف مدل قوس دار

کانکس نوعی سازه از پیش ساخته شده و قابل حمل بوده، که برای شرایط خاص و مکان های صعب العبور مناسب است. مثلا این سازه برای افراد زلزله زده‌، که خانه هایشان تخریب شده، مناسب ترین و بهترین سرپناه است. چون همانطور که همه ما می دانیم، یکی از اصلی ترین نیازهای هر انسانی، داشتن خانه یا یک سرپناه است، زیرا او به امنیت نیاز دارد. به علاوه بدن انسان از نظر فیزیولوژی نمی تواند در مدت طولانی، هوای خیلی سرد یا خیلی گرم را تحمل کند.

به طور کلی از کانکس ها برای فعالیت های گوناگون تجاری، اداری، امنیتی و مسکونی استفاده می شود. چون قابلیت طراحی تمام امکانات مورد نیاز یک خانه، مثل سرویس بهداشتی، آشپزخانه و لوازم گرمایشی و سرمایشی در آن ها وجود دارد.

در این مطلب قصد داریم در مورد انواع کانکس سقف قوس دار صحبت کنیم. این مدل کانکس از نظر شکل مانند سایر کانکس ها بوده و به شکل مکعب مربع یا مکعب مستطیل است ؛ اما سقف آن حالت گنبدی شکل یا قوس دار دارد.

انواع کانکس سقف قوس دار

شکل بدنه تمامی کانکس ها، به طور معمول مکعب مستطیل یا مکعب مربع است. معمولا تنها تفاوت آن ها در شکل سقف و کاربردشان است. سقف کانکس های سقف قوس دار، به شکل گنبدی و قوس دار بوده و امکانات داخلی و استانداردهای لازم آن، با توجه به کاربردی که دارند؛ طراحی می شود. در ادامه انواع کانکس را با توجه به کاربردهایی که دارند به شما معرفی می کنیم:

انواع کانکس سقف قوس دار

کانکس سقف قوس دار سرویس بهداشتی

در اماکن و خیابان های پرتردد یا در مناطق سیل زده و زلزله زده که فرصتی برای ساختن سرویس بهداشتی وجود ندارد. از کانکس های سرویس بهداشتی استفاده می شود. این کانکس ها از تمامی امکانات مانند سنگ توالت معمولی و فرنگی، منبع آب، روشویی و شیر آب برخوردار هستند.

  کانکس دستگاه عابر بانک (خودپرداز ATM)

کانکس سقف قوس دار کامپوزیت

همانطور که از نام آن ها مشخص است، جنس بدنه و سقف این نوع کانکس ها از کامپوزیت است‌. از کانکس های کامپوزیتی بیشتر در مکان های عمومی و به منظور برندسازی استفاده می شود. به عنوان مثال برای ارائه خدماتی مانند خودپردازهای سیار بانک، فست فود و رستوران موقت یا هر کسب و کاری که، بخواهد فعالیت خود را در یک مکان یا سازه موقت شروع کند، از کانکس های کامپوزیتی استفاده می شود. معمولا این کانکس ها از نظر بصری جلوه و زیبایی بیشتری دارند، به همین دلیل برای برندسازی و ماندگاری در ذهن مخاطبان از آن ها در سطح شهر استفاده می شود.

کانکس سقف قوس دار ساندویچ پانل

این نوع کانکس از مواد نرم و سبک تهیه شده و یکی از لوازم ساختمان سازی محسوب می شود. کانکس ساندویچ پانل نوعی کانکس عایق دار است زیرا از دو لایه ساخته شده است. از این مدل کانکس به دلیل عایق دار بودن بیشتر در شرایط آب و هوایی و مکان های بسیار سرد استفاده می شود.

کانکس سقف قوس دار غذاخوری

کانکس های غذاخوری مناسب مکان هایی است که امکان دسترسی به رستوران وجود ندارد، مانند مدارس، دانشگاه ها، کارخانه ها، سالن های ورزشی، پروژه های عمرانی و پارک ها. معمولا این کانکس ها را طوری طراحی می کنند تا بتوان داخل و خارج آن میز و صندلی قرار داد. به عبارتی محیط داخلی و خارجی این کانکس ها برای غذا خوردن مناسب است.

کانکس سقف قوس دار نگهبانی

این مدل کانکس معمولا از نظر ابعاد کمی کوچک تر از مدل های قبلی است، که معرفی کردیم. از کانکس نگهبانی در اماکنی مثل بیمارستان، کارخانه، پارکینگ، مراکز تجاری، پادگان و هر مکان دیگری که نیاز به اتاق نگهبانی دارد استفاده می شود. معمولا پنجره های کانکس نگهبانی سقف قوس دار را طوری می سازند، که نگهبان به طور کامل به محیط اطراف خود دید داشته باشد.

  کانکس (conex) خدمات شهری

کانکس سقف قوس دار کارگاهی

کانکس کارگاهی نوعی کانکس متحرک بوده که مناسب پروژه های عمرانی، ساختمانی و نفتی است. قابل حمل بودن این مدل از کانکس ها باعث می شود، که پس از اتمام پروژه مورد نظر در پروژه دیگری بتوان از آن استفاده کرد.

کانکس سقف قوس دار دو طبقه

در اماکن کوچک که فضای آن کم است و امکان قرار دادن دو کانکس در کنار هم وجود ندارد، از کانکس دو طبقه استفاده می شود. از نظر امکانات این مدل کانکس می تواند متفاوت و مطابق سلیقه یا خواسته مشتری طراحی شود.

کانکس سقف قوس دار ویلایی

ازنظر ظاهری این کانکس ها تقریبا مانند بناهای مسکونی هستند و تمام امکاناتی که یک خانه دارد در آن ها دیده می شود. مقاومت در برابر زلزله، قابلیت حمل و نقل، دسترسی آسان و پیش ساخته بودن از جمله مهم ترین ویژگی های کانکس ویلایی است.

کانکس سقف قوس دار پلیس

به احتمال زیاد در سطح شهر یا کنار جاده ها کانکس های پلیس را مشاهده کرده اید. در کانکس های پلیس امکاناتی مانند رادار، بیسیم، دوربین مداربسته، دوربین کنترل سرعت و سرویس بهداشتی وجود دارد؛ تا ماموران پلیس راحت تر بتوانند وظیفه خود را انجام دهند.

مزایای انواع کانکس سقف قوس دار

مزایای کانکس سقف قوس دار
  • ساخت راحت و آسان
  • صرفه جویی در زمان
  • هزینه مناسب
  • مقاوم در برابر زلزله، سیل و طوفان
  • حمل و نقل آسان
  • تنوع زیاد در طرح و رنگ
  • امکان فروش کانکس به عنوان کانکس دست دوم

سخن آخر

در این مطلب درباره انواع کانکس سقف قوس دار صحبت کردیم. به طور کلی کانکس سازه‌ای از پیش ساخته شده و قابل حمل است. شکل ظاهری اکثر کانکس ها به صورت مکعب مستطیل یا مکعب مربع بوده، اما سقف برخی از این سازه ها طبق سلیقه مشتریان به صورت قوس دار ساخته می شود، به همین دلیل به آن ها کانکس سقف قوس دار می گویند. معمولا کانکس های سقف قوس دار با توجه به جنس، امکانات داخلی و کاربردی که دارند به انواع کانکس سقف قوسی پلیس، ویلایی، کارگاهی، سرویس بهداشتی، کامپوزیت و نگهبانی  تقسیم می شوند.شرکت آریا بارون توس تولید کننده انواع مصالح ساختمانی و کانکس میتواند به شما برای خرید و مشاوره خرید انواع کانکس کمک کند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *