آریا بارون

روش ساخت کانکس ویلایی

روش های مختلف ساخت کانکس ویلایی

در طراحی و ساخت انواع کانکس، نوع استفاده از کانکس و محلی که کانکس در آن قرار می‌گیرند، از اهمیت بالای برخوردارند و باید حتما در نظر گرفته شوند. ساخت کانکس ویلایی و همچنین روش ساخت کانکس ویلایی یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای ساخت ویلا است. در ساخت این نوع از ویلا، به جای استفاده از روش‌های سنتی و مواد و مصالحی مانند گچ و سیمان و آهن، از سازه‌های پیش ساخته استفاده می‌شود که برای ساخت یک ویلا با تجهیزات مناسب و طراحی زیبا بسیار کاربرد دارند.

کانکس ویلایی، نوعی کانکس است که تمام امکانات مورد نیاز برای زندگی را در خود دارد. برای ساخت و طراحی این نوع کانکس، باید روش ساخت کانکس ویلایی را بلد باشیم. ساخت کانکس ویلایی نیازمند امکاناتی است که البته از نظر هزینه بسیار به صرفه‌تر از ساخت یک ویلا با روش سنتی است. همچنین کانکس ویلایی به صورت دوبلکس یا کانکس دو طبقه نیز طراحی و تولید می‌شود. در ادامه با آریا بارون همراه باشید تا روش ساخت کانکس ویلایی را بررسی کنیم.

کانکس ویلایی چیست و چه کاربردی دارد؟

وقتی از یک کانکس ویلایی صحبت می‌شود، منظور یک سازه تمام فلزی با ابعاد مناسب برای سالن پذیرایی، اتاق خواب و سرویس بهداشتی است. کانکس ویلایی، به صورت پیش ساخته است و با توجه به خواست و سفارش مشتری، در اندازه‌های مختلف با یک اتاق خواب یا بیشتر و همچنین یک طبقه یا دو طبقه طراحی و ساخته می‌شود. روش ساخت کانکس ویلایی به گونه‌ای است که تمام امکانات رفاهی مناسب برای زندگی را در خود جای دهد.

کاربرد کانکس ویلایی

این نوع سازه آماده، به جای ساختمان سنتی استفاده می‌شود. همچنین در برابر زلزله نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و از این نظر، یک جایگزین خوب برای ساخت مکان مسکونی است. همچنین از دیگر ویژگی‌های آن این است که در کوتاه‌ترین زمان ساخته می‌شود و وقت و هزینه کمتری برای برپایی نیاز دارد.

  کانکس قابل گسترش چیست؟

· کاربرد کانکس ویلایی چیست؟

کانکس ویلایی در مناطق مختلفی از جمله باغ‌ها و مناطق ییلاقی بسیار پرکاربرد است. بر اساس مکان مورد استفاده و همچنین سفارش مشتری، اندازه کانکس‌های ویلایی با یکدیگر متفاوت هستند. اگر می‌خواهید در کمتر از یک سال، یک ویلا در باغ یا منطقه مورد نظر خود بسازید، بهترین راه ساخت کانکس ویلایی و یا سفارش یک کانکس آماده است. در شرکت آریا بارون، کانکس‌های ویلایی هم به صورت پیش ساخته وجود دارند و هم با سفارش مشتری امکان طراحی و ساخت آن‌ها در محل وجود دارد.

طراحی اولیه برای ساخت کانکس ویلایی

روش ساخت کانکس ویلایی از مراحل مختلفی تشکیل شده است. با توجه به محلی که کانکس در آن تعبیه می‌شود، نوع طراحی کانکس‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین برخی از کانکس‌های ویلایی به صورت دو طبقه ساخته شده و بر اساس سفارش مشتری تعداد اتاق‌ها نیز مشخص می‌شوند. هرچند که در مجموع، ممکن است اندازه و مساحت کانکس ویلایی از ساختمان سنتی کمتر باشد، اما بنا به سفارش مشتری این ابعاد نیز تغییر می‌کنند.

ساخت کانکس ویلایی، برخلاف انواع دیگر کانکس‌ها، پیچیدگی‌هایی دارد. قبل از ساخت یک کانکس ویلایی، ابتدا باید یک طرح یا نقشه از سازه داشته باشیم. اگر کارفرما طرحی ارائه دهد، باید محاسبات نقسه کشی و مهندسی را طبق این نقشه انجام داد؛ در غیر این صورت، با توجه به طرح‌هایی که از پیش ارائه شده‌اند، محسبات فنی و مهندسی انجام می‌شوند. برای مثال، برای دو کانکس با ابعاد مختلف، شاسی، پروفیل و اتصالات فلزی با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین مانند طراحی نقشه یک سازه سنتی، برای کانکس نیز طراحی داخلی باید انجام بگیرد تا محل قرار گرفتن هر بخش مشخص شود. در طراحی کانکس، نمایی از فضای داخلی و بیرونی کانکس، سقف و رنگ سازه و غیره باید مشخص شود تا کارفرما طرحی کلی پیش رو داشته باشد.از انواع کانکس ها میتوان به کانکس سرویس بهداشتی معلولین ، کانکس کارگری ، کانکس خدمات شهری و کانکس عابر بانک اشاره کرد که هر کدام طراحی مخصوص خاص خود را دارند.

  خرید کانکس ارزان

· هنگام طراحی کانکس ویلایی چه ضوابطی باید رعایت شود؟

برای طراحی نما‌های درونی و بیرونی کانکس ویلایی، مواد و مصالح متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین این امکان وجود دارد که کانکس ویلایی را با توجه به خواست خودتان به صورت دو طبقه و یا حتی با رعایت شرایطی خاص به صورت سه طبقه و تریبلکس نیز طراحی کنید؛ اما در طراحی ویلای تریبلکس حتما باید نکاتی را مد نظر قرار داد. از جمله اینکه با توجه به مصالح به کار رفته در ساخت ویلا که سبک هستند، باید سازه مقاومت لازم در صورت وقوع طوفان‌های سهمگین داشته باشد. همچنین، در اثر وزش باد شدید و باران آسیب نبیند.

کانکس ویلایی

در مورد روش ساخت کانکس ویلایی، یکی از مواردی که هنگام طراحی کانکس باید مورد توجه قرار بگیرد، بهره‌گیری از یک مهندس خبره در امر طراحی و نقشه‌کشی است. همچنین،‌ توجه به رعایت ساخت اصولی یک کانکس ویلایی، از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. از این رو، استفاده از مهندسین خبره و همچنین کادری متخصص در امور فنی برای ساخت یک کانکس ویلایی مناسب، لازم و ضروری است.

در ساخت کانکس‌های ویلایی، این امکان وجود دارد که آن‌ها را در محل موردنظر ساخته و پیاده کرد؛ ولی چنانچه متراژ و ابعاد ویلا کوچک باشد، آن‌ها را در کارگاه‌ها می‌سازند و برای قرار دادن در محل منتقل می‌کنند.

امکانات مورد نیاز در یک کانکس ویلایی

همان طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، در روش ساخت کانکس ویلایی، باید مصالح و مواد مورد نیاز در ساخت کانکس و همچنین امکاناتی برای رفاه بیشتر در نظر گرفته شوند. امکاناتی نظیر لوله کشی آب برای دستشویی، حمام و آشپزخانه در داخل کانکس، سیم کشی برق برای روشنایی و تامین گرمای مورد نیاز و بسیاری امکانات دیگر از جمله این موارد هستند که باید به آن توجه داشت.

  کانکس دو طبقه

برای تامین آب کانکس ویلایی، با استفاده از لوله کشی شهری یا حتی حفر چاه در نزدیکی کانکس و پمپ آب به وسیله لوله‌ها به داخل آن، کار تامین آب انجام خواهد شد. اگر این امکانات فراهم نبود، با استفاده از تانکرهای پلی اتیلنی، آب مورد نیاز کانکس تامین خواهد شد.

در ساخت کانکس ویلایی، با توجه به اینکه سیم کشی‌های لازم جهت تامین برق مورد نیاز انجام می‌شود، تامین برق هم مانند لوله کشی آب، با استفاده از برق شهری و یا استفاده از ژنراتور و مولد برق امکان‌پذیر است و مشکلی از بابت تامین برق وجود نخواهد داشت.

یکی از مواردی که در روش ساخت کانکس ویلایی اهمیت دارد، رنگ آمیزی داخل و بیرون کانکس است. امروزه در ساخت کانکس، از آلومینیوم و ورق گالوانیزه استفاده می‌شود. ولی با تولید و ارائه ورق کامپوزیتی که رنگ بندی بیشتر و جذاب‌تری دارد، از این ورق نیز در ساخت کانکس استفاده می‌شود.

امکانات کانکس ویلایی

کف کانکس ویلایی نیز با کف پوش و یا سرامیک پوشیده می‌شود. برای درب و پنجره کانکس نیز با توجه به سفارش مشتری، از مصالح آلومینیومی، پی وی سی، پو پی وی سی و یا حتی ام دی اف استفاده می‌شود. با توجه به اینکه کانکس ویلایی در مناطق مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، عایق بندی کاملی دارد و در مقابل سرما، ورود گرد و خاک و عوامل دیگر به صورت کامل عایق بندی شده است.

در روش ساخت کانکس ویلایی، تمام امکانات مورد نیاز یک خانه از قبیل آشپزخانه مدرن،‌ حمام، دستشویی و اتاق خواب و غیره قابل نصب و اجرا هستند و از این رو نگرانی از بابت کمبود امکانات نخواهید داشت.

  کانکس سرویس بهداشتی معلولین

مزایای ساخت کانکس ویلایی

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای سفارش و ساخت کانکس ویلایی، کم هزینه بودن آن است و اینکه زمان بسیار کمی نیاز است تا ساخته و آماده شود. همچنین این امکان را خواهید داشت که طراحی کانکس را انجام داده و آن را در هر محلی که دوست دارید نصب کنید. بعضی از کانکس‌های ویلایی این امکان را دارند که برای جابه‌جایی راحت‌تر، قطعات آن را از هم جدا کنید و سپس در محلی دیگر نصب کنید. البته برای این کار باید از کادری مجرب کمک بگیرید.

از مزیت‌های مهم ساخت کانکس ویلایی، مقاومت آن در برابر زلزله و طوفان است. با توجه به موادی که در ساخت این کانکس‌ها به کار می‌روند، از آتش سوزی در امان هستند. همچنین این کانکس‌ها ضد آب هستند و در شرایط برفی و بارانی به سادگی دچار خرابی و زنگ زدگی نخواهند شد.

این کانکس‌ها، برای افرادی که دائم در سفر هستند گزینه مناسبی محسوب می‌شود و با توجه به هزینه ساخت و ساز، منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما خواهد شد. از طرف دیگر، تمام مواردی که شما برای یک ویلا در نظر دارید، در این کانکس‌ها قابل اجرا هستند. در شرکت آریا بارون، روش ساخت کانکس ویلایی به گونه‌ای است که مشتری امکانات مورد نیاز خود و تمام چیزی که از یک کانکس ویلایی انتظار دارد را در اختیار خواهد داشت. این مجموعه مفتخر است که باکیفیت‌ترین محصولات را با بهترین مواد اولیه تولید کرده و در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *