آریا بارون

کانکس قابل گسترش چیست؟

نمای کلی یک کانکس قابل گسترش

کانکس قابل گسترش چیست؟ آیا با کاربرد کانکس‌های قابل گسترش آشنا هستید؟ کانکس‌های قابل گسترش چه مزایایی دارند؟ اگر قصد خریداری کردن این نوع کانکس‌ها را دارید با ما همراه باشید.

این روزها به خاطر افزایش هزینه‌ها برای ساخت و ساز ساختمان و نبود امکانات مناسب در مناطقی که دچار خسارت‌های ناشی از سیل و زلزله شده‌اند نیاز به کانکس‌های محکم و در عین حال قابل حمل و نقل به یک ضرورت تبدیل شده است. برای این منظور کانکس‌های پیش ساخته که به آن کانکس‌های قابل گسترش نیز گفته می‌شود در دسترس همگان قرار گرفته است.

اولین کاربرد این کانکس‌ها به عنوان جایی برای سکونت موقت بوده که در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر مستقر می‌شود. البته این سازه‌ها در طول زمان کاربردهای خدماتی و فروشگاهی نیز پیدا کرده‌اند.

کانکس قابل گسترش بر روی کامیون‌ها و کشنده‌ها قابل نصب بوده و یا بر روی زمین بدون اینکه نیازی به فونداسیون داشته باشد مستقر خواهد شد. 

این کانکس‌ها در سریعترین زمان به صورت اتوماتیک یا دستی از هر دو طرف گسترش پیدا می‌کنند و فضای بیشتری را در صورت باز شدن اشغال خواهند کرد.

کانکس قابل گسترش یکی از پرطرفدارترین کانکس‌ها بوده که با طراحی منحصر به فردی که دارند در مکان‌های مختلف می‌توان آن را کوچک و بزرگ کرد.

کانکس قابل گسترش سیار

کانکس قابل گسترش انواع مختلفی دارد که به صورت ایستا و سیار قابل سفارش هستند. این نوع کانکس‌ها را می‌توانید به صورت عرضی گسترش دهید و بدون فونداسیون آن را در هر مکانی که بخواهید مستقر و جابجا کنید.

  کانکس کارگری

ویژگی خوبی که کانکس سیار دارد این است که روی کامیون و کشنده‌ها قابل نصب هستند. این نوع کانکس‌ها کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • به عنوان خوابگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • استفاده به عنوان مرکز فرماندهی
  • استفاده به عنوان کلاس آموزشی
  • قابل استفاده به عنوان مقر ستاد بحران
  • استفاده برای درمانگاه سیار
  • کانکس قابل گسترش به عنوان اتاق عمل
  • استفاده به عنوان اتاق زایمان در شرایط بحرانی

کانکس قابل گسترش سیار به خاطر چرخ‌هایی که در زیر آن تعبیه شده به راحتی جابجا می‌شود. این چرخ‌ها به راحتی به شما اجازه خواهند داد که کانکس را گسترش  و مکان آن را تغییر دهید.

کانکس قابل گشترسش سیار اریا بارون

مزایای کانکس قابل گسترش

مزایایی که در این نوع کانکس می‌توان به آن اشاره کرد، آن است. یعنی اگر شما بخواهید یک کانکس مسکونی را برای باغ خود خریداری نمایید و یا به مکان جدیدی بروید و از همان کانکس بخواهید استفاده کنید به راحتی می‌توانید آن را از محلی به محل دیگر انتقال دهید.

پس شما دیگر نیازی به ساخت و ساز ساختمان جدید ندارید. یکی دیگر از مزایای این کانکس‌ها این است که دیگر نیازی به مجوز گرفتن برای ساخت و ساز نخواهید داشت. در ادامه به دیگر مزیت‌های آن خواهیم پرداخت:

  • عدم نیاز به فونداسیون برای استقرار روی زمین
  •  حمل و نقل راحت با کامیون و وانت 
  • در کمترین زمان ممکن امکان گسترش از هر دو طرف
  •  قابل نصب بودن تجهیزات پزشکی در داخل کانکس
  • دیواره عایق در برابر گرما و سرما
  • کمترین نیاز برای سرویس و نگهداری کانکس قابل گسترش
  • مقاومت بالا در برابر شرایط نامساعد و عمر مفید زیاد
  • جهت استتار قابل سفارش در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف
  • قابلیت نصب تجهیزات رادیویی و هشدار
کانکس های قابل گسترش در محیط های مختلف

مشخصات فنی کانکس قابل گسترش

در کانکس‌های قابل گسترش ویژگی‌هایی وجود دارد که آن‌ها را متمایز کرده است. سازه اسکلت کانکس قابل گسترش معمولاً از ورقه‌های فولادی خمکاری شده ساخته می‌شوند.

  خرید کانکس ارزان

ضخامت این ورقه‌ها با توجه به نیاز شما قابل تغییر بوده و طراحی آن مناسب نقاط مختلف خواهد بود. یکی از مشخصاتی که در کانکس از اهمیت زیادی برخوردار است طراحی آن بدون در نظر گرفتن زیر کار بوده و اینکه از هر رنگی برای آن استفاده کنند که این کار باعث می‌شود رنگ بی‌‌کیفیت و از دوام پایینی برخوردار باشد.

ساندویچ پانل‌ها بهترین پوششی است که این روزها برای دیوار و سقف یک کانکس قابل گسترش استفاده می‌شود. برای این پوشش باید از قبل ضخامت و ورق رویه و زیر آن مورد بررسی قرار بگیرد.

کف کانکس هم از لایه‌های زیر سازی مختلف ساخته شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این کانکس، درب و پنجره‌های آن خواهد بود که باید از امنیت لازم برخوردار باشد و از ورود آب و گرد و غبار به درون آن جلوگیری کند.

سیستم برق و روشنایی نیز در این کانکس به صورت استاندارد نصب شده است. تمام این مراحل توسط کارشناسان کنترل کیفیت بررسی می‌شوند و تایید کنترل کیفی روی آنها نصب خواهد شد. 

مواد اولیه کانکس قابل گسترش

در کانکس‌ها مواد اولیه معمولا فلز است که اسکلت اصلی و بدنه آن را تشکیل می‌دهد. سقف و دیوارها اصولا با ساندویچ پانل ساخته می‌شوند تا در برابر رطوبت، گرما و سرما از خود مقاومت نشان دهند.

در برخی دیگر از کانکس‌ها به جای اینکه از پانل استفاده شود، ابتدا اسکلت فلزی آن را آماده می‌کنند و بعد از بیرون ورقه‌های فولادی گالوانیزه شده بر روی آن نصب خواهد شد.

سپس از داخل به صورت دستی عایق بندی را انجام می‌دهند. این عایق بندی با استفاده از پلی اورتان یا پشم سنگ و یا ترکیبی از هر دو انجام می‌شود. 

  کانکس دستگاه عابر بانک (خودپرداز ATM)

قیمت کانکس قابل گسترش

قیمت کانکس قابل گسترش با توجه به موادی که در آن به کار رفته و امکاناتی که دارد متفاوت خواهد بود. کانکس‌هایی که از جنس معمولی ساخته شده‌اند هزینه بسیار پایین‌تری نسبت به کانکس‌هایی که دارای امکانات زیادی مانند اتاق بیلیارد و جکوزی دارند. در این نوع کانکس‌ها از مرغوب‌ترین مواد برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود.

اما اگر این ویژگی‌ها برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد می‌توانید یک کانکس قابل گسترش که از مواد مرغوب در آن استفاده شده بهره ببرید تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

قیمت کانکس قابل گسترش

جمع بندی نهایی

در این مقاله به پاسخ کانکس قابل گسترش چیست پرداختیم و شما را با انواع، کاربرد و قیمت آن آشنا ساختیم. اگر قصد خرید این سازه از پیش ساخته شده را دارید شما می توانید سوالات خود را با ما در سایت آریا بارون به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما به بهترین نحو ممکن به شما مشاوره دهند و شما را در انتخاب مناسب ترین محصول راهنمایی کنند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *