آریا بارون

معایب خانه های پیش ساخته

تصویر خانه پیش ساخته

معایب ساختمان‌های پیش ساخته چیست؟ تحت چه شرایطی نباید از ساختمان‌های پیش ساخته استفاده کنیم؟ درست است که استفاده از خانه‌های پیش ساخته مزیت‌های مختلفی را با خود به همراه دارد که در مقاله ساختمان پیش ساخته به صورت کامل به مزیت‌های ساختمان‌های پیش ساخته اشاره کردیم.

استفاده کردن از ساختمان‌های پیش ساخته به دلیل سرعت بالا در ساخت روز به روز در حال افزایش است؛ اما می‌دانید استفاده کردن از ساختمان‌های پیش ساخته چه معایبی را با خود به همراه دارد؟ در چه مکان‌ها و تحت چه شرایطی باید از ساختمان‌های پیش ساخته استفاده نکنیم؟ 

شاید نتوانیم در دید کلی عیبی را برای ساختمان‌های پیش ساخته مشخص کنیم، اما اگر کمی جزئی‌تر به ساختار و شیوه پیاده سازی ساختمان‌های پیش ساخته دقت کنیم موارد هر چند کوچک وجود دارد که نیاز است قبل از خرید ساختمان پیش ساخته در رابطه با آن اطلاعات کافی داشته باشید.

عدم توانایی ساخت ساختمان پیش ساخته بیش از 2 طبقه اولین محدودیتی است که باید قبل از سفارش ساخت ساختمان پیش ساخته به آن توجه داشته باشید. 

محدودیت‌هایی هرچند کوچک در زمینه پیاده سازی ساختمان‌های پیش ساخته وجود دارد که شاید نیاز باشد با این معایب خانه های پیش ساخته آشنا شوید.

یکی دیگر از عیب‌های خانه‌های پیش ساخته را می‌توان شیوه پرداخت آن در نظر گرفت. به دلیل آن که فرآیند ساخت و پیاده سازی خانه‌های پیش ساخته در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از چند هفته به اتمام می‌رسد، نیاز است که در همان ابتدای کار تمام هزینه خانه پیش ساخته را پرداخت کنید.

  ویلاهای پیش ساخته چوبی

به دلیل آن که پیاده سازی و ساخت خانه‌های پیش ساخته نیاز به دانش خاص دارد، یکی از معایب این نوع از ساختمان‌ها در برابر خانه‌های سنتی آن است که برای پیاده سازی و یا تعمیر نیاز خواهد بود که متخصص این کار را پیدا کنید.

همچنین به دلیل آن که روند ساخت خانه پیش ساخته در کارخانه انجام می‌شود شما به عنوان کارفرما امکان نظارت بر ساخت خانه پیش ساخته را نخواهید داشت و تنها در زمان نصب و پیاده سازی خواهید توانست بر این مرحله نظارت داشته باشید. 

معایب ساختمان‌های پیش ساخته چیست؟ 

موارد نام برده شده در ادامه را شاید بتوان از نظری به عنوان عیب‌های ساختمان پیش ساخته در نظر گرفت. مواردی مانند محدودیت در تعداد طبقات، شیوه پرداخت هزینه ساختمان پیش ساخته که نیاز است به صورت یکجا پرداخت شود.

نیاز به نیروی متخصص برای اجرای ساختمان پیش ساخته و … از جمله محدودیت‌ها و معایب ساختمان پیش ساخته است. در ادامه بیشتر در  رابطه با ساختمان پیش ساخته و عیب‌های آن خواهیم گفت. 

محدودیت در ساخت تعداد طبقات ساختمان پیش ساخته

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های رایج پیش روی افراد استفاده کننده از ساختمان‌های پیش ساخته را می‌توان محدودیت در ساخت تعداد طبقات بالا در نظر گرفت. در حالت کلی ساختمان‌های پیش ساخته را نمی‌توان بیش از 2 طبقه طراحی کرد. 

هستند افرادی که ساختمان‌های پیش ساخته را بیش از دو طبقه به اجرا می‌گذارند، اما باید بدانید که اجرا کردن ساختمان‌های پیش بیش از دو طبقه نیاز به زیرسازی ویژه‌ای دارد که هزینه‌های زیادی را روی دست فرد استفاده کننده خواهد گذاشت. 

  انواع دیوار پیش ساخته

اگر به دنبال ساخت منزل مسکونی در سریع‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین هزینه هستید استفاده از ساختمان پیش ساخته می‌تواند گزینه مناسبی باشد، اما اگر قصد به اجرا درآوردن ساختمان پیش ساخته بیش از دو طبقه هستید گزینه‌های بهتری برای این کار وجود دارد.

عدم وجود نظارت در زمان ساخت ساندویچ پانل‌ها

در زمان طراح و ساخت ساختمان‌های سنتی شما به عنوان استفاده کننده می‌توانستید در تمام مراحل ساخت و پیاده سازی ساختمان حضور داشته باشید و روند پیش رفت و ساخت آن را از نزدیک مشاهده کنید؛ اما برای پیاده سازی ساختمان‌های پیش ساخته شما فقط این امکان را دارید که در زمان نصب و پیاده سازی ساختمان پیش ساخته در محل حضور داشته باشید و هیچگونه نظارتی روی ساخت ساندویچ پانل‌ها نخواهید داشت. 

شیوه اجرا کردن یک ساختمان پیش ساخته به دو صورت است. 

در شیوه ابتدایی، ساختمان در کارخانه طراحی و ساخته می‌شود و برای حمل آسان، ساختمان به دو قسمت تقسیم می‌شوند و پس از آن برای نصب ساختمان به محل مورد نظر ارسال می‌شود. 

در شیوه دوم، تمام قطعات مورد نیاز برای ساخت و راه‌اندازی ساختمان پیش ساخته در محل پروژه نصب و پیاده سازی می‌شود.(ساختمان پیش ساخته مونتاژ در محل)

شیوه پرداخت هزینه ساختمان پیش ساخته

از آنجایی که پیاده سازی ساختمان پیش ساخته به مدت زمان زیادی نیاز ندارد، برای خرید ساختمان پیش ساخته نیاز است که تمام هزینه در همان ابتدای کار پرداخت شود.

اما در شیوه سنتی ساخت ساختمان، فرد نیازی  نخواهد نداشت که تمام هزینه ساخت ساختمان را به صورت یکباره پرداخت کند. در هر مرحله از ساخت ساختمان سنتی، مبلغ مورد نیاز همان بخش را پرداخت می‌کرد.

  سقف پیش ساخته ارزان

برای خرید ساختمان پیش ساخته باید این نکته را در نظر داشته باشید که شما باید تمام هزینه را به صورت یکجا و در همان ابتدای کار پرداخت کنید. 

قابلیت سفارشی سازی نسبتا محدود ساختمان پیش ساخته

شاید یکی از معایب ساختمان‌های پیش ساخته را بتوان محدودیت در قابلیت سفارشی سازی ساختمان پیش ساخته در نظر گرفت.

ساختمان‌های پیش ساخته به دلیل آن که از قطعات و تجهیزات پیش ساخته مشخصی طراحی و ساخته می‌شوند عموما امکان سفارشی سازی ساختمان پیش ساخته نسبت به خانه‌های سنتی کمتر است.

این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید پلان و نقشه مورد نظر خود را در زمان طراحی و ساخت ساختمان پیش ساخته به اجرا در بیاورید؛ اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ساختمان‌های پیش ساخته نسبت به ساختمان‌های معمولی قابلیت سفارشی سازی نسبتا کمتری دارند.

هرچند شما می‌توانید ساختمان پیش ساخته مورد نظر خود را با هر نوع پلان و نقشه‌ای  را به مجموعه آریا بارون توس بسپارید و ساختمان پیش ساخته سفارشی سازی شده خود را تحویل بگیرید. 

 

 

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مجله ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *